Frode Børresen blir divisjonsdirektør Kulde i GK

Frode Børresen (43) blir ny divisjonsdirektør Kulde i GK Inneklima. Han tiltrer stillingen 1. mars.

Børresen er utdannet sivilingeniør fra fakultet for maskinteknikk ved NTNU (1999). Han har en master i teknologiledelse fra samme sted (2007), med et forskningsopphold ved MIT Sloan School of management sitt program innen innovasjon og globalt lederskap i Boston.

Han har lang erfaring fra kuldebransjen, blant annet som administrerende direktør hos kuldeleverandøren Børresen Cooltech. Han har også hatt styreverv i Norsk kjøleteknisk forening og Norske kuldegrossisters forening. Børresen kommer til GK fra stillingen som leder for salg og forretningsutvikling i tørketeknologiselskapet Waister.

– Vi ser fram til å få Frode Børresen med på laget i den videre utviklingen av vår landsdekkende kuldevirksomhet. Vi har som ambisjon være Norges ledende kulde- og varmepumpe-entreprenør, og Frode er en erfaren og kunnskapsrik leder som vil bidra til å realisere vårt potensial, sier konsernsjef i GK Gruppen, Kim Robert Lisø.

GK Inneklima er landets ledende tekniske entreprenør og servicepartner som leverer smarte løsninger innen ventilasjon, kulde, energi og byggautomasjon. Selskapet har hatt betydelig vekst de siste årene og har i dag 1100 ansatte fordelt på fire regioner og 39 kontorsteder. Selskapet omsetter for 3 milliarder kroner årlig og er den største enheten i GK Gruppen, som også omfatter selskapene GK Sikkerhet, GK Elektro, GK Rør og GKs virksomhet i Danmark og Sverige.

Divisjon Kulde blir organisert som en landsdekkende divisjon i GK Inneklima og omfatter 96 medarbeidere fordelt på 10 avdelinger i Norge, som rapporterer til divisjonsdirektør.

– Jeg ser fram til å bidra i den videre utviklingen av GK Kulde som en sterk og innovativ aktør i markedet, sammen med dyktige ledere og medarbeidere, og gleder meg til å ta fatt på oppgaven, sier Frode Børresen.

Børresen vil inngå i selskapets ledergruppe og rapportere til administrerende direktør. Han tiltrer stillingen 1. mars og får kontorsted i Oslo.

22 97 47 00http://www.gk.no

GK er Nordens ledende totaltekniske entreprenør og servicepartner. Vi leverer løsninger for nye- og eksisterende næringsbygg. Selskapet har siden etableringen i 1964 hatt en dynamisk vekst – til dagens ca. 3000 ansatte, med en omsetning på i overkant av 5 milliarder kroner. Vi er til stede lokalt i hele Norge, Sverige og Danmark.

Følg saker fra GK Gruppen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GK Gruppen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GK Gruppen