«Frivillighetsgeneral» til Virke

Martin Ulvestad Østerdal har takket ja til å starte som fagsjef i Virke Ideell fra 1. oktober, med særskilt ansvar for frivillig sektor. Han kommer fra stillingen som generalsekretær i LNU (Landrådet for Norges barne- og ungdomsorganisasjoner).

Inger Helene Venås, direktør for Virke Ideell, er svært fornøyd med ansettelsen av Martin Ulvestad Østerdal.

Virke ideell organiserer hovedtyngden av ideell sektor i Norge, der friviligheten utgjør en av de største bransjene. Ulvestad Østerdal skal lede et prosjekt hvor målsettingen er å vokse ytterligere i dette området.

– Jeg gleder meg til å starte i stillingen 1. oktober.Det er avgjørende at frivillig sektor står sammen og peker på hvordan vi kan sikres gode rammevilkår. I tillegg vet jeg fra mitt eget lederliv at det å være medlem i en arbeidsgiverorganisasjon er viktig for å få støtte i arbeidsgiverrollen. Det er helt klart mye å hente for flere ved å melde seg inn i Virke, sier Martin Ulvestad Østerdal.

– Vi er glade for at Martin Ulvestad Østerdal har takket ja til å starte som fagsjef, sier direktør i Virke Ideell Inger Helene Venås.– Hans bakgrunn som generalsekretær i LNU vil styrke vår kompetanse ytterligere i sakene som er viktige for frivilligheten.

Hovedorganisasjonen Virke har lenge vært opptatt av muligheten for økt samarbeid mellom næringsliv og frivillig sektor, og samarbeider tett med Frivillighet Norge. Sammen delte de i fjor ut Næringslivets Frivillighetspris for første gang, som skal fremme eksempler på godt samarbeid mellom næringslivet og frivillig sektor.