Frithjof Wilborn tilbake på TV 2

7.6.2017 11:45 | TV 2

Frithjof Wilborn blir gjesteprogramleder sammen med Katrine Moholt i årets første «Allsang på Grensen», som åpnes av statsminister Erna Solberg. Sissel Kyrkjebø og CC Cowboys er blant artistene som står på scenen i Halden.

ALLSANG PÅ GRENSEN: Frithjof Wilborn er én av gjesteprogramlederne til Katrine Moholt i sommer. Foto: Håvard Solem/TV 2

Det blir en stjernespekket premiere på årets «Allsang på Grensen». For første gang på ni år er endelig Sissel Kyrkjebø tilbake. Og sammen med henne er CC Cowboys, Bettan, Petter Katastrofe, Great Garlic Girls, Sandra Lyng og Morgan Sulele klare for «Allsang»-premieren som spilles inn i Halden onsdag 28. juni.

For Frithjof Wilborn blir det første gang han er tilbake på TV 2-skjermen siden han ledet talentkonkurransen «Skaperen» i 2007.

- Det er jo helt ufattelig morsomt. TV 2 er en viktig del av meg. Å komme tilbake på skjermen etter 10 år blir som julekvelden og 17. mai på en gang. Jeg gleder meg til å nyte den lille timen sammen med Katrine Moholt, forteller Frithjof Wilborn.

Sist gang Moholt og Wilborn jobbet sammen var i 2003 under en innsamlingsaksjon for Redningsselskapet.

- Jeg gleder meg veldig til å jobbe med Frithjof igjen. Han har en egen varme og tilstedeværelse i møte med mennesker, og i tillegg til å være en god lytter er han både musikalsk og morsom. Frithjof blir perfekt å ha med seg under åpningen av årets «Allsang», sier programleder Katrine Moholt.

Mange artister er nå klare for årets «Allsang på Grensen», og utover sommeren får publikum blant annet møte disse: Isac Elliot, Freddy Kalas, Eva Weel Skram, Odd Nordstoga, Angelina Jordan, Henning Kvitnes, Knut Anders Sørum, Vilde og Anna, Modern Talking, Lothepus, Cir.Cuz, DDE, The Main Level, Lisa Ekdahl, Johnny Logan, Finn Kalvik, AJR og Anita Skorgan.

Når disse opptrer og hvilke ytterligere artister som kommer vil bli annonsert fortløpende.