Fremtidens restaurant på McDonald's Sørlandssenteret

Mandag 4. juni åpner dørene til den nyrenoverte McDonald’s på Sørlandssenteret. Nå kan man få maten servert ved bordet og bestille fra nye og moderne, digitale bestillingskiosker. – Vi gleder oss til å få enda mer kontakt med gjestene våre, sier franchisetaker Ronny Sigbjørnsen.

Den nyåpnede restauranten på Sørlandssenteret har moderne, digitale bestillingskiosker.

Gjenåpningen av McDonald’s på Sørlandssenteret er ett ledd i satsingen for å gjøre McDonald’s-restaurantene klare for fremtiden. Bordserveringen er en del av det McDonald’s kaller «Experience of the Future», hvor det er mer personlig service i fokus. Der hvor de ansatte tidligere brukte tiden sin på å ta imot bestilling, er de nå mer tilgjengelig for gjestene underveis i måltidet.

– Vi er veldig spente på hva gjestene våre synes om de nye løsningene. Hensikten er at de skal slippe ventetiden ved kassaområdet, og når de får maten servert skal de få en mer personlig opplevelse. I tillegg betyr det nye systemet at vi lager mat på bestilling og ikke i forkant slik vi har gjort tidligere, så de som bestiller mat på Sørlandssenteret får rykende ferske burger laget spesielt for seg, forteller Sigbjørnsen.

Første på Sørlandet

Restauranten har 200 sitteplasser og hele gjesteområdet er restaurert med nytt og moderne interiør. I tillegg til bestillingskioskene vil det være ansatte, som kalles Guest Experience Leader, som fungerer som en slags «hovmester» som hjelper gjestene ved behov. Etter en uke med intens oppussing gleder Ronny Sigbjørnsen seg til å åpne «ny» restaurant og til at folk i området får prøve ut det nye systemet med bestillingskiosker og bordservering.

– Dette blir utrolig gøy! McDonald’s på Sørlandsenteret blir en av de første restaurantene i Norge, og den aller første på Sørlandet, som har bordservering og bestillingskiosker. Nå gleder vi oss til å ha enda mer kontakt med kundene våre, sier Sigbjørnsen.

Gode tilbud

Det vil være mange gode tilbud den første uken og morsomme aktiviteter for barna, blant annet ansiktsmaling. I tillegg vil alle som besøker restauranten i juni få gratis kaffe.

Ronny Sigbjørnsen
Franchisertaker

Last ned bilde
Franchisetaker Ronny Sigbjørnsen (t.h.) sammen med restaurantsjef Magnus Bjønnum
Last ned bilde

Food Folk Norge AS forvalter og utvikler McDonald’s merkevare i Norge. McDonald’s er en av Norges største restaurantkjeder, med 73 restauranter, og en årlig omsetning på over 2 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 3 100 medarbeidere, og ble i 2018 kåret blant én av Norges beste arbeidsplasser. Vi mottok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.

Sammen om en ren by6.5.2019 11:36:01 CESTAktuelt

McDonalds er selvsagt med når Rusken går av stabelen i Oslo. Velkommen innom vår stand i Spikersuppa, «Rusken-byen», og hør om vårt arbeid innen bærekraft. Vi vil blant annet sammen med The Good Store presentere våre nye serveringsbrett laget av 100 % havplast. I tillegg vil Ronald McDonald Barnefond delta og det vil være morsomme aktiviteter for barn, hvor de kan vinne morsomme og miljøvennlige gaver. Standen vil være bemannet hver dag fra 10 til 16.