Fremtidens lederrekruttering

Mandag 11. januar 2016 lanserer Adecco merkevaren Badenoch & Clark, og en ny måte å tenke excecutive search og lederrekruttering på.

Leif Feiring, direktør Badenoch & Clark

Adecco Group er verdens største rekrutteringsselskap, og har en sterk posisjon i det norske markedet. Badenoch & Clark ble etablert i 1980 og er foreløpig representert i 11 land i Adecco-gruppen.

- Endelig kan vi tilby dette til det norske markedet, sier direktør for Badenoch & Clark Leif Feiring. – Dette er en helt ny måte å tenke excecutive search og lederrekruttering på. Badenoch & Clark setter kandidaten i førersetet og bruker en egenutviklet metodikk for prekvalifisering av de dyktigste kandidatene. Da kan disse presenteres raskere og med bedre presisjon.

Badenoch & Clark er blant de hurtigst voksende innen rekruttering av ledere, spesialister og Top Management globalt. - Vårt mål er å være ledende i dette segmentet på verdensbasis, og topp 3 i Norge innen 2020, sier Feiring.

Leif Feiring, direktør Badenoch & Clark
logo Badenoch & Clark

6 verdifulle erfaringer du får av å spille dataspill12.12.2017 08:00Blogginnlegg

Da spillkonsollene ATARI og Commodore 64 ble populære på begynnelsen av 80-tallet var jeg veldig ung. På den tiden var spillindustrien liten, og de som spilte var ofte ganske nerdete. Med tiden har dette utviklet seg enormt, og ordet «nerd» er ikke lenger negativt ladet. E-sport har heller blitt en milliardindustri for alle aldersgrupper. Jeg brukte mye tid på dataspill i oppveksten, og fortsatte med dette da jeg selv fikk barn.

Ensomt på toppen29.11.2017 08:00Blogginnlegg

Oscar Wilde sa en gang: «Det er bare én ting i verden som er verre enn at folk snakker om en, og det er at folk ikke snakker om en». Som øverste sjef i en bedrift er det nærmest umulig å ikke bli snakket om, men kanskje mer interessant – hvor lett er det å være seg selv? Hvordan sikre at en styrer skuta med stødig hånd uten å miste seg selv? La oss se litt nærmere på denne topplederrollen, samtidig som vi lar Oscar Wilde styre overskriftene.