Fremtidens betalingsmiddel i alle REMA 1000-butikker

Fra 1. desember er MobilePay installert i alle REMA 1000 butikker i hele Norge.

Landsdekkende
Fra 1. desember er MobilePay installert i alle REMA 1000-butikker i hele Norge. Uansett hvor du befinner deg, kan du nå gjøre handelen enklere og raskere. Det eneste du trenger er en smarttelefon – fremtidens betalingsmiddel.

- Jeg er stolt over at vi nå kan tilby alle kundene våre MobilePay, noe som gjør handelen enklere og smartere. Mobilen er fremtidens lommebok, og vi ønsker å tilby fremtidens løsninger i våre butikker, sier administrerende direktør i REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Best i test
MobilePay kan brukes av alle, uansett hvilket mobilabonnement eller bank du har. Forbrukertester har også vist at MobilePay har den beste tekniske løsningen.

- Vi har sett hvordan betalingskortene har gjort kontanter så godt som overflødige i butikk, og samtidig hvordan kontaktløse kort og mobilen er på sterk frammarsj som betalingsmiddel i utlandet. I Norge begynner denne reisen nå, sier Country Manager Trond F. Mellingsæter i Danske Bank som står bak betalingsappen.

Raskere og enklere i butikken
Kunden møter MobilePay i butikken som en liten boks ved siden av betalingsterminalen. Kunden åpner appen og holder mobilen inntil boksen til det lyder et lite pip. Når den siste varen er scannet inn, godkjennes beløpet med et sveip på mobilen. Dette gjør betalingen raskere og enklere - pakk varene i posen og betal samtidig!

Om MobilePay
MobilePay er Nordens ledende mobilbetalingsløsning med over 2,6 millioner brukere. Tjenesten eies av Danske Bank, og er tilgjengelig for alle nordmenn over 15 år, uansett hvilken norsk bankforbindelse eller teleoperatør man benytter.
For å komme i gang trenger man en smarttelefon (iPhone og Android, Windows), et norsk mobilnummer, bankkort og en bankkonto. MobilePay kan brukes av alle, uansett hvilken norsk bank privatkontoen tilhører.
For å bruke tjenesten, er det kun nødvendig å laste ned og registrere seg i MobilePay-appen. Tjenesten helt gratis å laste ned og gebyrfri i bruk.

Les mer om MobilePay.