Fremtidens betalingsmiddel i alle REMA 1000-butikker

Fra i dag kan du droppe kort og kontanter når du skal på handletur.

Uansett hvor i landet du befinner deg, kan du nå gjøre handelen enklere og raskere med mobilen hos alle 558 REMA 1000-butikker i Norge. Det eneste du trenger er en smarttelefon – fremtidens betalingsmiddel.

-Vi har sett hvordan betalingskortene har gjort kontanter så godt som overflødige i butikk og samtidig hvordan kontaktløse kort og mobilen er på sterk frammarsj som betalingsmiddel i utlandet. I Norge begynner denne reisen nå, sier Country Manager Trond F. Mellingsæter i Danske Bank som står bak betalingsappen.

MobilePay kan brukes av alle, uansett hvilket mobilabonnement eller bank du har. Forbrukertester har også vist at MobilePay har den beste tekniske løsningen.

- Jeg er stolt over at vi nå kan tilby alle kundene våre MobilePay, noe som gjør handelen enklere og smidigere. Mobilen er fremtidens lommebok, og vi ønsker å tilby fremtidens løsninger i våre butikker, sier administrerende direktør i REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Raskt, enkelt og helt gratis
For å bruke tjenesten, er det kun nødvendig å laste ned MobilePay-appen. MobilePay er i butikken i form av en liten boks ved siden av betalingsterminalen. Man åpner appen og holder mobilen inntil boksen til det lyder et lite pip. Når den siste varen er scannet inn, godkjennes beløpet med et sveip på mobilen.

Fakta om MobilePay

• MobilePay er Nordens ledende mobilbetalingsløsning med over 2,6 millioner brukere.
  • I Danmark vil over 1000 butikker ha betalingsløsningen installert i løpet av 2015.
  • Samtlige 558 REMA 1000 butikker i Norge tilbyr MobilePay.
  • MobilePay eies av Danske Bank, og er tilgjengelig for alle nordmenn over 15 år, uansett hvilken norsk bankforbindelse eller teleoperatør man benytter.
  • Du trenger bare en smarttelefon (iPhone og Android, Windows), et norsk mobilnummer, bankkort og en bankkonto for å komme i gang.

Danske Bank er landets 3.største bank med 32 kontorer og 940 ansatte i Norge. Banken er en fillial av Danske Bank A/S, Danmark som med en forvaltningskapital på over 3300 milliarder danske kroner er et av Nordens ledende finanskonsern. Konsernet har sitt kjerneområde i de nordiske landene, men broer internasjonalt bla med kontorer i London, Luxembourg, Dublin, Hamburg, Warzawa, St.Petersburg, New York og Moskva.