Fremantle podkast

Fremantle podkast satser på sterke kvinner med Anita Krohn Traaseth i spissen

Rett før påske lanserer Fremantle podkast Norges første mentorpodcast med næringslivsledere og forfatter Anita Krohn Traaseth. Dette er podkast nummer to i rekken av podkaster med sterke kvinnelige rollemodeller som Fremantle lanserer ganske raskt etter oppstarten av den nye podkastavdelingen nå i januar.

- Ja, det stemmer at vi nå kommer med en ny podkast med Anita Krohn Traaseth sier Mira Kahn, daglig leder av Fremantle podkast. Anita er et fantastisk inspirerende forbilde og jeg tror mange kvinner med lederambisjoner vil ha stor glede og nytte av denne podkasten. Det er jo ikke hver dag man får sitte som flue på veggen å høre på en såpass dreven kvinnelig toppleder som deler av sine erfaringer og refleksjoner med et ungt talent.

- Det er et ubestridt faktum at vi trenger større mangfold og flere kvinner på toppen av norsk næringsliv. Målet med podkasten er å inspirere flere til å velge lederansvaret, og å gå hele veien. For det er et personlig valg og en svært givende reise, sier Anita Krohn Traaseth, som gleder seg til å følge Hege på veien til lederoppgavene.

Om podkasten Godt nok for de svina
Hege Janson Skogen (30) drømmer om å bli toppleder. Næringslivsleder og forfatter Anita Krohn Traaseth (48) har allerede tatt den reisen. I podkasten, godt nok for de svina får du bli med som flue på veggen når Anita og Hege diskuterer små og store utfordringer som Hege, og sannsynligvis du selv, møter på veien oppover karrierestigen og i selve livet. Podkasten kommer ut hver mandag morgen i tide til du drar på jobb. Du finner den alle steder man kan høre podkast både i Spotify, hos Apple podkaster og hos Acast.

- Det betyr mye for oss å jobbe med mennesker som Anita Krohn Traaseth og jentene fra topplaget til Vålerenga fotball som står bak podkasten #hunpresterer. Det er rett og slett utrolig inspirerende og gøy å få være med å løfte frem kvinner med skikkelig pow fra ulike generasjoner og bakgrunner som jobber for å skape sterke rollemodeller for kvinner, sier Mira Kahn.

- Det er jo ikke bare bare å gjennomføre podkastinnspillinger innenfor alle rammer som er i disse koronatider, men vi jobber på med antibac, god avstand og mikrofonbeskyttelser.

Om Fremantle podkast
Fremantle podkast startet opp 20. januar 2020 og har som mål å bli en av de ledende på podkastproduksjon i landet. Fremantle podkast ledes av Mira Kahn og vil jobbe med egenutviklede podkastkonsepter så vel som produksjon av eksisterende konsepter i både privat og bedriftsmarkedet.

Om Anita Krohn Traaseth
Anita Krohn Traaseth (48) er tidligere Administrerende direktør i Innovasjon Norge (2014-2019) og den første kvinnelige administrerende direktør i Hewlett-Packard Norge. Hun startet sin karriere som Trainee i IBM Norge i 1996. I 2018 ble Krohn Traaseth rangert som en av topp 50 globale forretningstenkere av Thinkers50 Radar samt rangert blant topp 50 mest inspirerende kvinner i European Tech i 2015 og 2016. I 2012 mottok hun Oda-prisen i Norge. I juni 2019 ble Krohn Traaseth medlem av European Innovation Council Advisory Board (EIC) og leder av regjeringens utvalg for innovasjon og vekst i grøntsektoren. Hun er lørdagsspaltist i Aftenposten, har utgitt to bøker; «Godt nok for de svina» i 2014 på Cappelen Damm og romanen «Kamel uten filter» på Aschehoug i 2019.

Om Hege Janson Skogen
Hege Janson Skogen (30) er forretningsutvikler i Posten Norge, der hun startet som konserntrainee i 2017. Hege har kommunikasjons- og markedsføringsbakgrunn fra BI. Hun er aktiv i nettverket HER og en habil hobbyfotograf og jeger.

Om Fremantle
Fremantle er en av verdens største produsenter av tv-underholdning. Fremantle har produksjonsselskaper I 23 land med over 320 produksjoner pågående samtidig til enhver tid. Hvert år leverer firmaet over 10.000 timer program til tv-kanaler rundt om i verden. Fremantle distribuerer og lisensierer også cirka 20.000 timer tv til over 150 land. Fremantle utgjør produksjonsdelen i RTL Group, som er Europas største tv- og radioselskap. Bertelsmann AG eier 90% av RTL Group. I Norge er Fremantle mest kjent for Exit, Idol, Norske talenter, X-faktor og Jakten på Kjærligheten.

Om Mira Kahn
Mira Kahn jobber som daglig leder i Fremantle podkast. Mira er utdannet innen markedsføring og ledelse og har jobbet med dette de siste 13 årene i noen av de største selskapene i landet som Coop, L’Oreal, Telia og nå sist som markedssjef i Morgenlevering som er eid av Schibsted. I tillegg driver hun den topplistede podkasten Mamma jobber og den nystartede podkasten Oppussingspodden.

Om #hunpresterer podkast
#hunpresterer er en podkast laget av Vålerenga fotball og Fremantle podkast med mål om å fremme prestasjon blant kvinner. Podkasten er med elitespillerne Andrine Tomter og Sigrid Heien Hansen. Den kommer ut hver fredag. Podkasten ble lansert 20. mars og er tilgjengelig i alle podkastkanaler.

Mira Kahn, Daglig leder, Fremantle podkast
M. +47 926 07 271
E-post. mira.kahn@fremantle.com

Anita Krohn Traaseth. Foto: Agnete Brun
Hege Janson Skogen. foto: Nadia Frantsen
Mira Kahn, daglig leder av Fremantle podkast. Foto: Birgit Solhaug
F.V. Hege Janson, Skogen, Mira Kahn og Anita Krohn Traaseth.

Om Fremantle podkast

Fremantle podkast
Oscars Gate 55

Følg pressemeldinger fra Fremantle podkast

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremantle podkast på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.