Fredskorpset

Fredskorpset flyttes til Førde

Utenriksdepartementet orienterte i dag de ansatte i Fredskorpset om at Regjeringen har vedtatt å flytte Fredskorpset til Førde, som del av planen om å flytte statlige arbeidsplasser ut av Oslo.

- Regjeringen har besluttet at Fredskorpset skal flyttes til Førde. Det er viktig for regjeringen å sikre sterke internasjonalt rettede fagmiljøer også utenfor Oslo, sier utenriksminister Børge Brende.

Regjeringens pressemelding:

– De ansatte innehar en unik kompetanse som er blitt internasjonalt anerkjent, og som vi nå må sikre i den kommende tiden, sier Fredskorpsets direktør Nita Kapoor.

- Vi skal sørge for kompetanseoverføring og for å skape et mest mulig slagkraftig Fredskorps og bidra til å bevare idealene organisasjonene har stått for i mange år. Samtidig skal vi jobbe for å sikre best mulig overgang for medarbeiderne, ivareta deres rettigheter og motivere flest mulig i den nåværende organisasjonen til å bli med i tiden fremover, sier hun.

- Regjeringens vedtak fungerer også som en anerkjennelse av at Fredskorpset er en viktig aktør som kan bidra til å styrke utviklingsmiljøet utenfor hovedstaden, sier hun.

Pressekontakt/Senior Kommunikasjonsrådgiver

Nita Kapoor, direktør i Fredskorpset

Om Fredskorpset

Fredskorpset
Postboks 8055 Dep

24 14 57 00http://www.fredskorpset.no/

Fredskorpsets viktigste oppgave er å støtte utveksling av ansatte og medlemmer mellom bedrifter og institusjoner i Norge, Afrika, Latin-Amerika og Asia. Fredskorpset er utelukkende finansiert over statsbudsjettet, er en del av den statlige norske utviklingspolitikken, og er direkte underlagt Utenriksdepartementet.

• Fredskorpset (FK Norway)
  • Opprettet i 1963
  • Statlig forvaltningsorgan under Utenriksdepartmentet 37 årsverk
  • Forvalter 142 mill NOK i 2017
  • Har aktiviteter i 25 land i Afrika, Asia & Latin-Amerika
  • Kjernevirksomheten er utveksling av ansatte og medlemmer i organisasjoner og virksomheter

Følg saker fra Fredskorpset

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Fredskorpset på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Fredskorpset

Bryt barrierene - Ungt lederskapskonferansen 20177.3.2017 07:51Pressemelding