Frank Friendly slipper julelåt med PrebzOgDennis

2.12.2016 09:44 | Universal Music Norge

Når Frank Friendly skal slippe sin debutlåt, har han fått med seg YouTube-stjernene PrebzOgDennis på laget. “La det snø” er en litt annerledes julelåt som artistene har snekret sammen med låtskriver Morgan Sulele og produsent Alexander “Rykkinnfella” Austheim.

Du kjenner følelsen så godt: det er kaldt, bilen må graves ut fra parkeringsplassen, den må skrapes og varmes før du kan kjøre. Da Prebz og Dennis ble utfordret til å være med på en julelåt, var det ingen tvil om hva de ville skrive om.

- Jul er awesome, men snø er forferdelig. Kulda som kommer med årstiden er umulig å like. Vi tenkte: la oss lage en sang om det, forteller Prebz og Dennis.

Hør “La det snø” her.

“Det ryktes om at Julenissen ekslusivt skal høre på denne låten mens han leverer gaver i år”

PrebzOgDennis

De to YouTube-stjernene er med på låten til Frank Friendly - en allerede velkjent artist som nå debuterer under et nytt navn.

- Frank Friendly liker å anse seg som en person for de store anledningene. Og hvilken anledning er vel større å begynne med enn julen? spør han.

Han er forøvrig en person som som setter pris på at julen kommer tidligere og tidligere for hvert år.

- Julen kommer aldri for tidlig mener jeg! Jeg er vel kanskje en av få som setter pris på at Rema 1000 disker opp med pepperkaker, og Julebrus allerede september!

Bak artisten Frank Friendly finner du Marcus Only som er kjent fra produsentduoen Beyond51, og som artisten The NLY, i tillegg til å ha jobbet med stjerner som Marcus og Martinus, Innertier, Morgan Sulele, Stella Mwangi og A-Lee.

Prebz og Dennis meldte tidlig i prosessen at de ikke kan synge. Det viste seg derimot at dette kunne løses med noen hjelpemidler.

- Det beste med “La det snø” er Marcus sin digge stemme og at låta er fantastisk produsert. Utenom det så ble vi heftig sjokkert over hvor bra sangstemmen til Preben ble etter flere runder med hardcore autotuning, sier de.

Prebz og Dennis er Norges største norsktalende Youtube-kanal med over 200 000 abonnenter. Sammen med sine sidekicks Ruben og Sondre, legger de ut alt fra vlogger, sketsjer og gaminginnhold hver uke.

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f