Frank Duvholt ny adm. dir i Marthinsen og Duvholt

Frank Duvholt overtar som ny administrerende direktør i grunnentreprenøren Marthinsen & Duvholt fra 1. september.

Frank Duvholt - ny adm. dir i Marthinsen & Duvholt

- Vi er glade for at Frank har takket ja til denne utfordringen. Han har vært med i ledelsen av Marthinsen & Duvholt fra starten av og er en viktig kulturbærer i selskapet, sier Steinar Myhre konserndirektør med ansvar for anlegg i Skanska samt stryreleder i Marthinsen & Duvholt.

- Det var Frank Duvholt og Svein Håkon Marthinsen som etablerte selskapet i 1999. Skanska kom inn på eiersiden i 2011 og Frank har de siste årene hatt rollen som leder av region Vestfold.

- Jeg er glad for tilliten fra styret og ser fram til å jobbe videre med det gode laget vi har i Marthinsen & Duvholt. Vi har en spennende portefølje med prosjekter og er godt rustet til å bite fra oss i konkurransen de kommende årene, sier Frank Duvholt.

Marthinsen & Duvholt AS er et datterselskap av Skanska Norge. Selskapet er en sterk lokal grunnentreprenør innen vei-, vann- og avløpsanlegg samt større tomteutbygginger og grunnarbeid for jernbane. Den årlige omsetningen er på cirka 700 millioner kroner, fordelt på virksomhetsområdene i Oslo og Vestfold. Det er i dag ca 200 ansatte i selskapet.

- Jeg vil benytte anledningen til å takke Anne Mürer for den jobben hun har gjort med å styre selskapet i de siste årene, samtidig med at omsetningen har doblet seg, avslutter Myhre.

Frank Duvholt, adm. dir Marthinsen & Duvholt: 915 22 204
Audun Lågøyr, kommunikasjonsdirektør Skanska Norge AS: 934 52 531

Frank Duvholt - ny adm. dir i Marthinsen & Duvholt

Skanska er et av verdens ledende entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekter i offentlig-privat samarbeid. Norge er ett av ni hjemmemarkeder der Skanska har virksomhet.