Fra tre til 33 meglerbutikker på tre år

30.5.2017 14:36 | Partners AS

Partners går rett i konkurranse med de bankeide eiendomsmeglerkjedene.I mai åpner kjeden fem nye kontorer i henholdsvis i Skien, Stavanger, Bodø, Lillestrøm og Oslo Syd.

- Nordvik & Partners Eiendomsmegler var i flere år en foretrukken eiendomsmegler på Oslo vest. I juni 2014 valgte styret i selskapet at det var riktig å etablere seg på St. hanshaugen. Etter dette stod Nydalen og Bislett for tur, sier eiendomsmegler Thomas Granmo Kiligitto i Nordvik&Partners.

Han sier at han har hatt samarbeidspartnere i ryggen som legger til rette for gode vekstvilkår for eiendomsmeglere som også ønsker å drive egen butikk med de utfordringene og mulighetene som er.

- Min strategi har alltid vært å etablere lokale eiendomsmeglerkontorer som har lokalkunnskap i markeder det er høy omløpshastighet og kanskje ikke i de typiske områdene Nordvik & Partners har vært mest kjent for tidligere, sier Kiligitto.

Som følge av signering av et stort nybyggprosjekt sentralt i Bodø er det riktig å etablere seg i byen.

- Nordvik & Partners Oslo syd er også et spennende område som også dekker markedet mot Kolbotn og Ski. At Nordvik & Partners skal ha kontorer i fortetningsområdene Lillestrøm og Sandvika er strategisk riktig for oss, sier han

Fra vestkant til østkant
Nordvik & Partners hadde i 2014 tre meglerkontorer på Oslos vestkant. I dag er eiendomsmegleren blitt en landsdekkende kjede med hele 33 kontorer i hele landet. På Oslo øst er kjeden allerede etablert med Schala &Partners som i dag har fire kontorer, og er markedsleder både på Sagene og Grunerløkka.

-Vi er den kjeden som vokser raskest i Norge. Og brandet er såpass sterkt at vi stadig rekrutterer sultne meglere som ønsker å drive egen butikk og være partnere, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Maren Synnevåg i Partners.

På under tre år har Nordvik & Partners etablert Partners-kjeden som et kooperativ der meglerne er aksjonærer både i sin egen meglerforretning og i morsselskapet som drifter kjeden.

- Vi har greid å bygge opp en sterk og frittstående aktør som går rett i konkurranse med de bankeide kjedene. Det er forbrukerne tjent med fordi bankene mange steder, og spesielt ute i distriktene er i ferd med å få monopol på meglertjenester. I noen av områdene vi etablerer oss i, vet vi om kunder som ikke får lån dersom de ikke bruker bankens megler, og det er ulovlig kobling som verken er godt for meglingstjenester eller for forbrukere, sier hun.

I 2016 solgte Partners-kjeden 4571 boliger til en samlet provisjons-og tilretteleggingsinntekt i overkant av 230 millioner kroner.