Fra Solia til Apollo: Apollo henter Engenes til storsatsing på gruppereiser og sport

Etter en historisk sterk sommer styrker Apollo seg ytterligere, og henter Jon Steinar Engenes fra Solia til en ny opprettet stilling som ansvarlig for Apollo Sports og gruppereiser i Norge.

Engenes kommer fra stillingen som direktør i Solia og har lang fartstid i bransjen – blant annet også fra STS Alpereiser. Selv synes han det er vemodig å forlate gode kollegaer, men gleder seg til å ta fatt på nye utfordringer i Apollo.

- Når Erik Haug i Apollo tok kontakt tenkte jeg at dette var en mulighet jeg ikke ville gå glipp av. Apollo legger bak seg en fantastisk sommer og er inne i en meget positiv utvikling. Produktporteføljen er bred, og spenner fra klassiske sol- og badereiser og storbyer til cruise og Nordens bredeste utvalg av aktive reiser. Jeg gleder meg stort til å ta del i alt dette, og til å se nærmere på hvordan min kunnskap og erfaring kan være med å bidra til ytterligere vekst og fremgang for Apollo, sier Engenes.

30 prosent økning på treningsreiser

Siden lanseringen av Apollo Sports har Norges største arrangør av reiser til Hellas og Kroatia også blitt en av landets ledende på treningsreiser. Med et tidoblet tilbud siden lanseringen av konseptet i 2009 og en økning på nærmere 30 prosent siste året, fester Apollo ytterligere grepet med å hente inn Engenes. Et soleklart valg, i følge Apollo-sjefen selv.

- Jon Steinar har kompetansen vi var ute etter. Han kjenner bransjen godt og har lang erfaring med skreddersydde gruppereiser. Han er med andre ord rett mann på rett plass og vi gleder oss til å få han om bord, sier Erik Haug.