Fra First House til Ringnes og Carlsberg

Johanna Ellefsen Rostad tiltrer som direktør for Corporate Affairs i Ringnes, som er en del av Carlsberg Group. Hun kommer fra stillingen som partner i First House.

Johanna Ellefsen Rostad blir ny Ringnes-direktør. Foto: Mick Tully

- Ringnes er et selskap med stolte tradisjoner og merkevarer som folk bryr seg om. Jeg vil være opptatt av å videreføre og videreutvikle selskapets rolle som en ansvarlig og profesjonell markedsleder og betydelig markeds- og samfunnsaktør. Jeg ser frem til å bli kjent med menneskene i selskapet og ta fatt på oppgavene som venter, sier Ellefsen Rostad.

Ellefsen Rostad er utdannet siviløkonom med en master i samfunnsøkonomi fra Norges Handelshøyskole, og har i tillegg en bachelor i statsvitenskap fra Universitetet i Bergen. Før hun tiltrådte som rådgiver og partner i First House var Ellefsen Rostad en del av embetsverket i Næringsdepartementet, blant annet som taleskriver for daværende næringsminister Trond Giske.

Stillingen rapporterer til Ringnes’ administrerende direktør og inngår i selskapets ledergruppe. Ellefsen Rostad tiltrer stillingen 1. desember.

Johanna Ellefsen Rostad blir ny Ringnes-direktør. Foto: Mick Tully