Fra Discovery til TV 2

Kjersti Kongtorp Skrolsvik blir sjef for strategisk planlegging i TV 2, og går inn i kanaldirektør Trygve Rønningens nye ledergruppe. Hun kommer fra stillingen som direktør for programplanlegging i Discovery Norge.

Kjersti Kongtorp Skrolsvik. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2

- Kjersti er en av de dyktigste i Norge på sitt felt, og jeg er veldig glad for å få henne med på laget, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2

Kjersti Kongtorp Skrolsvik (48) har jobbet i TVNorge siden 1995.

- Det er selvfølgelig leit å forlate gode kollegaer – og venner – i Discovery. Samtidig har jeg nå vært i samme selskap i over to tiår, og da muligheten åpnet seg i TV 2, var det en god anledning til å prøve noe nytt. Jeg er utrolig glad og takknemlig for alt jeg har fått være med på i Discovery, og nå gleder jeg meg til å møte de samme folkene på andre halvdel av banen, sier Kjersti Kongtorp Skrolsvik.

I Trygve Rønningens ledergruppe sitter allerede kanalsjef Anette With, som har det operative publiseringsansvaret for TV 2s kanaler. Hun blir også kanaldirektørens stedfortreder. Direktør for internasjonale innkjøp Nina Lorgen Flemmen og researchsjef John Richard Hewitt inngår også i ledergruppa.

Jan-Petter Dahl som i dag er kommunikasjonssjef i TV 2, blir også en del av Trygve Rønningens ledergruppe. Han tiltrer nå stillingen som PR-sjef i TV 2, og får hovedansvaret for all PR for programmene som sendes på alle TV 2-kanalene, inkludert PR i sosiale medier.

Kjersti Kongtorp Skrolsvik. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2
Kanaldirektør Trygve Rønningen. Foto: GANESHFOTO.