Fra Discovery til TV 2

Kjersti Kongtorp Skrolsvik blir sjef for strategisk planlegging i TV 2, og går inn i kanaldirektør Trygve Rønningens nye ledergruppe. Hun kommer fra stillingen som direktør for programplanlegging i Discovery Norge.
Kjersti Kongtorp Skrolsvik. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2

- Kjersti er en av de dyktigste i Norge på sitt felt, og jeg er veldig glad for å få henne med på laget, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2

Kjersti Kongtorp Skrolsvik (48) har jobbet i TVNorge siden 1995.

- Det er selvfølgelig leit å forlate gode kollegaer – og venner – i Discovery. Samtidig har jeg nå vært i samme selskap i over to tiår, og da muligheten åpnet seg i TV 2, var det en god anledning til å prøve noe nytt. Jeg er utrolig glad og takknemlig for alt jeg har fått være med på i Discovery, og nå gleder jeg meg til å møte de samme folkene på andre halvdel av banen, sier Kjersti Kongtorp Skrolsvik.

I Trygve Rønningens ledergruppe sitter allerede kanalsjef Anette With, som har det operative publiseringsansvaret for TV 2s kanaler. Hun blir også kanaldirektørens stedfortreder. Direktør for internasjonale innkjøp Nina Lorgen Flemmen og researchsjef John Richard Hewitt inngår også i ledergruppa.

Jan-Petter Dahl som i dag er kommunikasjonssjef i TV 2, blir også en del av Trygve Rønningens ledergruppe. Han tiltrer nå stillingen som PR-sjef i TV 2, og får hovedansvaret for all PR for programmene som sendes på alle TV 2-kanalene, inkludert PR i sosiale medier.

Kjersti Kongtorp Skrolsvik. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2
Kanaldirektør Trygve Rønningen. Foto: GANESHFOTO.

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.