Fotballreiser revet bort på minutter

I dag slapp Norges største arrangør av fotballreiser billettene til neste sesongs Premier League-kamper. På få timer var over 2000 reiser solgt.

LIVERPOOL I MEDVIND: På kun noen få timer solgte Ving 2 000 Liverpool-turer. Det er ny rekord.

Reisearrangøren Ving er offisiell samarbeidspartner med de seks største klubbene i den populære ligaen, og i fjor solgte de over 8000 fotballreiser til fotballglade nordmenn.

– Nordmenn elsker rett og slett fotball – og spesielt Premier League. Vi selger stadig flere pakkereiser til engelske lag, sier ansvarlig for fotballreiser i Ving, Svein Erik Bjørheim.

Klopp-feber
På kun noen få timer solgte Ving blant annet 2000 Liverpool-turer. Det er ny rekord.

– Ving er Liverpool FC sin offisielle samarbeidspartner her i Norge og alle turene selges til medlemmer i den norske supporterklubben, som forøvrig har satt medlemsrekord i år. Til de fire toppkampene mot henholdsvis Tottenham, Manchester City, Manchester United og Chelsea har vi satt opp egne charterfly fra Oslo til John Lennon flyplassen i Liverpool.

Når salget til Chelsea-kampen, som er sesongens siste hjemmekamp på Anfield, ble åpnet ble alle plassene revet bort på 5 minutter, forteller Bjørheim.

Vings fotballsjef har aldri har opplevd maken til interesse på de ti sesongene Ving har solgt turer til Liverpool.

– Vi kunne ha solgt ut tre eller fire fly til Chelsea-kampen alene. Det som begrenser salget er tilgang på billetter. Fortsetter salget som dette vil trolig Anfield være utsolgt for hele sesongen, før Liverpool FC tar imot Norwich til åpningskampen i Premier League fredag 9. august, sier han.

Velger pakkereise
Bjørheim mener det er flere grunner til at så mange ønsker å kjøpe fotballreiser gjennom en arrangør, i stedet for å bestille på egenhånd.

– For å få kjøpt vanlige kampbilletter hos klubber som Liverpool FC og Manchester United må man være medlem i klubben og som oftest også kjøpe sesongkort. Vi er offisiell samarbeidspartner med klubbene vi selger pakker til, og det betyr at våre kampbilletter kommer direkte fra klubben. Dessuten har vi reisebransjens beste betingelser når man rammes av flytting av kamper. Blir en kamp flyttet mer enn 36 timer, og du som en følge at dette ikke kan reise, får du igjen alle pengene hos oss, avslutter han.