Fortsetter som sponsor av Altibox Norway Chess

Altibox forlenger avtalen med sjakkturneringen Altibox Norway Chess.

Mandag 3. juni starter superturneringen Altibox Norway Chess med Magnus Carlsen og ni andre sjakkspillere i verdenseliten (Foto: Altibox Norway Chess).

Altibox Norway Chess er en årlig superturnering for de høyest rangerte sjakkspillerne i verden, og spilles på ulike lokasjoner i stavangerområdet. Altibox, som er et datterselskap i Lyse-konsernet, har vært sponsor siden første arrangement i 2013, og nå forlenges samarbeidet med ett år.
- Vi heier på alt det gode arbeidet Altibox Norway Chess gjør for å promotere og skape engasjement rundt sjakksporten både innenfor og utenfor landets grenser. Sponsoratet har vært strategisk viktig for oss, og vi gleder oss til å fortsette som sentral lagspiller for turneringen. Samtidig krysser vi også fingrene for at Stavanger blir vertsby for sjakk-VM i 2020, sier leder for merkevare og kommunikasjon i Altibox, Aleksander Eikeberg.

Strømmes til hele verden
Årets turnering er den sjuende i rekken, og spilles i på Clarion Hotel Energy og i Stavanger konserthus med ti av verdens beste sjakkspillere. Fiber fra Lyse gjør det mulig for sjakkinteresserte fra hele verden å strømme arrangementet.
- Altibox Norway Chess har fått en sterk posisjon, men vi skal fortsette å gjøre sjakk enda mer underholdende og tilgjengelig for folk flest. I dette arbeidet er vi helt avhengig av gode støttespillere, og derfor er vi glade for at Altibox blir med oss videre, sier Kjell Madland, gründer og styreleder i Altibox Norway Chess.

Innovativ sjakkturnering
Altibox Norway Chess legger stor vekt på trivselen til både spillerne og øvrige gjester under arrangementet, og arrangerer også skoleturnering og flere andre aktiviteter for å skape spilleglede blant barn og unge – og for å løfte sjakksporten ut til enda flere. Nye regler skal gjøre turneringen enda mer publikumsvennlig og spennende gjennom å øke andelen avgjorte partier og samtidig redusere antallet remiser.

Norway Summit-konferansen, som er skapt ut av Altibox Norway Chess-nettverket, er også en viktig del av samarbeidet. Temaet for årets konferanse i Stavanger er hvordan ny teknologi får innvirkning på økonomi og næringsliv.
- Konferansen er en ypperlig kobling mellom sjakk og næringsliv, og er en god samhandlingsarena for aktører innen ny teknologi og digitalisering sier Eikeberg.

Den syvende utgaven av Altibox Norway Chess starter 3. juni 2019, mens Norway Summit arrangeres 5. juni.

Kjell Madland, gründer og styreleder i Altibox Norway Chess: 911 67 695
Aleksander Eikeberg, leder for merkevare og kommunikasjon i Altibox: 410 20 215