Fortsetter feilrettingsarbeidet

Oppfølging av feil har pågått gjennom natten. Fra søndag morgen er montører ute ved alle kjente feilsteder. Nå er det 3533 kunder uten strøm på Agder.

Feilretting av 22 kV linje ved Røyknes i Vennesla kommune i Vest-Agder.

Snøtunge trær fortsetter å skape utfordringer.I løpet av natten har det oppstått noen få ny feil på grunn av våt, tung snø, som gjør at trærne legger seg på linjenettet. Søndag formiddag hadde Agder Energi Nett montører ute på alle kjente feil.

Mye snø fører også til at det er vanskelig å ta seg frem i terrenget, som gjør at feilrettingsarbeidet tar tid. Montørene som er ute melder fortsatt om snøtunge trær som bøyer seg over linjenettet.

Agder Energi Nett har aktivt brukt helikopter. I løpet av dagen blir det ny befaring med flere helikoptre for få ny oversikt over skadeomfanget.

Det er viktig å holde god avstand dersom en oppdager strømlinjer som har falt på bakken, lavthengende linjer og trær som har falt ned på linjene – berøring kan medføre livsfare. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72.

Feilretting av 22 kV linje ved Røyknes i Vennesla kommune i Vest-Agder.