Fortsetter feilretting utover kvelden

Feilsøking og feilretting pågår for fullt utover kvelden og natten. Ved 19.30-tiden er 6694 kunder uten strøm.

Antall kunder uten strøm er halvert i løpet av dagen. Over hundre montører har vært ute på feilretting i felt. Linjenettet har også blitt befart ved hjelp av helikopter, som gir en bedre oversikt over hvor feil er. Det er lokalisert mange og omfattende skader flere steder i begge Agder-fylkene.

Det er mange trær som er veltet over samme linjestrekk. Sammen med vanskelige forhold ute i terrenget, tar feilrettingsarbeidet tid. Helikopter vil også bli brukt til linjebefaring i morgen tidlig.

Det er viktig å holde god avstand dersom en oppdager strømlinjer som har falt på bakken, lavthengende linjer og trær som har falt ned på linjene – berøring kan medføre livsfare. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72.

Se vårt strømkart her