Fortsetter arbeidet gjennom natten

Over 100 montører og linjeryddere har bidratt i feilrettingsarbeidet søndag. Arbeidet fortsetter utover kvelden og natten.

Birkeland i Aust-Agder

En dag med oppholdsvær over store deler av Agder har gjort feilrettingsarbeidet noe enklere. Agder Energi Nett har hatt montører ute på alle kjente feil, og antall kunder uten strøm har gradvis gått nedover.

Klokka 22.00 var det1084 kunder som var uten strøm. Tallet går noe opp og ned fordi det er behov for å koble ut kunder mens feilene repareres.

I løpet av dagen har tre helikopter og flere droner befart linjene og avdekket nye feilsituasjoner. Befaringen vil fortsette mandag.

Mandag er det ventet en ny runde med nedbør flere steder i Agder, og det er en risiko for at snøtunge trær legger seg over strømlinjene og forårsaker nye strømbrudd.

Kundesenteret til Agder Energi Nett er bemannet gjennom natten.

Birkeland i Aust-Agder