Fortsatt fremgang for F-35s testflygninger

F-35 viser fortsatt fremgang. I helgen gjennomførte flyet sin første drivstofftanking med eksterne våpen.

FORT WORTH, Texas, 25. april 2012 – F-35 Lightning II gjennomførte i helgen sin første testflygning hvor det ble gjennomført drivstofftanking i luften med eksterne våpen på flyet.

Testflyet var av typen F-35A, som skal erstatte Norges nåværende flåte av F-16 fly. Flyet bar to missiler inne i skroget og fire eksterne.

(Fotografi av tankingen: Lockheed Martin)

Se vår hjemmeside for ytterligere informasjon:
www.f35.com
www.lockheedmartin.com
www.codeonemagazine.com

Lockheed Martin er et globalt forsvarsselskap med hovedkvarter i Bethesda, Maryland, USA. Selskap har 132.000 ansatte på verdensbasis og er involvert i forskning, design, utvikling, produksjon, integrering og drift av avanserte teknologiske systemer, produkter og tjenester. Selskapet rapporterte i 2011 en omsetning på 46,5 milliarder USD.

F-35A refueling