Første spadetak for ny McDonald’s-restaurant ved Sola

Det første spadetaket for den nye McDonald’s-restauranten på Sola tas av Sola-ordfører Ole Ueland og håndballprofilen Camilla Herrem.

-Vi ser frem til at det første spadetaket endelig kan tas, og byggingen av den nye McDonald’s-restauranten kan begynne. Vi har fått mange henvendelser av folk som ønsker seg en McDonald’s nettopp her, og da er det ekstra hyggelig å kunne glede dem, sier franchisetaker Ronny Sigbjørnsen i McDonald’s.

50 nye arbeidsplasser til Stavanger-regionen

Den nye McDonald’s-restauranten skal sysselsette om lag 50 personer, og rekrutteringen er allerede godt i gang.

-Vi har fått inn mange gode søknader allerede, men søknadsprosessen er fortsatt åpen. Vi anbefaler derfor at alle som har et ønske om å jobbe med en verdenskjent merkevare, om å søke, sier Sigbjørnsen.

McDonald’s ble tidligere i år kåret til Norges tredje beste arbeidsplass, og mottok hederspris for sitt arbeid med mangfold og inkludering av Great Place To Work-organisasjonen.

Rykende ferske burgere klare til servering i første kvartal 2018

-Åpningen av den nye McDonald’s-restauranten blir i løpet av første kvartal neste år, sier Sigbjørnsen.

Det er firmaet Norsk Stålbygg AS som skal bygge den nye restauranten, som skal romme om lag 150 sitteplasser over to etasjer, samt en drive-thru.

Ronny Sigbjørnsen
Franchisetager Sør-Vestlandet