Første smakebit fra "Rocketman: Music From The Motion Picture" soundtrack ute nå

Årets mest etterlengtede soundtrack slippes 24. mai – Elton John’s musikalske fantasi "Rocketman: Music From The Motion Picture".

Albumet, som slippes i forbindelse med filmen som har norgespremiere 29. mai, inneholder den velrennomerte produsenten og komponisten Giles Martin (The Beatles New Stereo Mixes) sine nytolkninger og gjenforestillinger av Eltons klassiske hits, toppet med vokal fra hovedrolleinnehaver Taron Egerton. Første smakebit fra albumet, som ble premiert kl 18 1. mai på Zane Lowe’s World Record på Apple Beats 1, er "Rocket Man" fra 1972 – her i en tolkning som starter i bunnen av et svømmebaseng og når sitt triumferende klimaks på Dodgers Stadium. «Rocketman: Music From The Motion Picture» er nå tilgjengelig for forhåndsordre, og "Rocket Man" er tilgjengelig på streaming.

Elton John om prosjektet: 'It was so important that the music I composed and recorded had to be sung by Taron. I wanted his interpretation of me, through Bernie’s lyrics & my music - not just acting. I left Taron in the hands of Giles Martin, who I trusted implicitly because he's brilliant. I didn't want to be in Taron's shadows, watching over the process, I trusted them to do what they needed to do, artistically, and listening back I've been astonished with the results. Getting the music right was the most important thing, as the songs in the film are integral to the story.'

Taron Egerton om prosjektet: 'The beauty of having Elton involved with the film is that we've been able to work with him to see how far we can take these classic songs. Giles Martin has impeccable taste and massive skills to bring the songs to a place where they are faithful and daring as well.'

Giles Martin om prosjektet: ‘The great thing about Elton is that he is a true artist and he wants people to expand on his work - he wants interpretations done, it's refreshing for him. We had scope to play around with things and think how we address the songs. The songs are the story of the movie, the heartbeat of what happens. Once the songs start a whole world opens up. In Taron I've never known a singer who dedicates himself so much to the process. I don't think anyone else could have played Elton'

Med oppgaven å gjenskape Eltons unike musikalske katalog for å tilpasse den filmens narrativ, arbeidet Martin tett med filmskaperne, både med overoppsyn på all musikkbruk, men også med å hente frem det ypperste i Tarons vokalinnspillinger – hvert spor på albumet er unikt formet som en del av denne enestående fortellingen. Albumet inneholder også en ny Elton John og Bernie Taupin-komposisjon "(I’m Gonna) Love Me Again", fremført av Elton og Taron Egerton. Albumet er produsert av Giles Martin, med unntak av "(I’m Gonna) Love Me Again" som er co-produser tav Giles Martin og Greg Kurstin, og ble spilt inn i Abbey Road Studios og AIR Studios mellom 2017 og 2019. Albumets executive-produsenter er Elton John, David Furnish, Matthew Vaughn og Dexter Fletcher.

Paramount Pictures presenterer, i samarbeid med New Republic Pictures, en Marv Films/Rocket Pictures produksjon ROCKETMAN, en episk musikalsk fantasi om den utrolige historien bak Elton Johns gjennombruddsår. Filmen, som ar norgespremiere 29. Mai, følger artistens transformative reise fra den tilbakeholdne pianisten Reginal Dwight til den internasjonale superstjernen Elton John. Den inspirerende fortellingen – tonsatt av Eltons største sanger fremført av hovedrolleinnehaver Taron Egerton – omhandler hvordan en småbygutt ble en av populærkulturens mest ikoniske figurer. I Rocketman spiller også Jamie Bell Eltons trofaste lyriker og skrivepartner partner Bernie Taupin, Richard Madden som Eltons første manager, John Reid, og Bryce Dallas Howard som Eltons mor Sheila Farebrother. ROCKETMAN er regissert av Dexter Fletcher, skrevet av Lee Hall og produsert av Matthew Vaughn, David Furnish, Adam Bohling og David Reid.

Ny musikk fra Joshua Radin12.7.2019 10:30:37 CESTPressemelding

Acclaimed singer-songwriter Joshua Radin has announced his new studio album Here, Right Now, which will be released on 4th October 2019. Today, he shared the album’s title track, which premiered via Parade.com. The sumptuous song features vocals from Maria Taylor (Azure Ray) and serves as a reminder to Radin to stay focused on the present. LISTEN & SHARE “HERE, RIGHT NOW”. Produced by Tony Berg (Phoebe Bridgers, Andrew Bird, Aimee Mann) with an array of guest vocalists and musicians, including Berg’s daughter Z Berg (The Like), the aforementioned Maria Taylor, Alex Greenwald (Phantom Planet) and Danny Burke, Here, Right Now is comprised of seven original tracks and two covers (Tom Petty’s “I Won’t Back Down” and The Rolling Stones’ “She Smiled Sweetly”) that tackle themes of broken relationships, rescue, friendship and self-determination, all delivered with Radin’s silvery, unmistakable intimate tenor. To coincide the album announcement, Radin has shared details of his headline 2020 Eu

Tropiske vibber fra 612 - Copacabana5.7.2019 09:04:55 CESTPressemelding

Rapcrewet fra dypeste Oslo har tropiske vibber og en god bunke basstunge hits i Moncler jakkeermet når de gjør 2019 til 612 sitt år. Med uimotståelig gatesjarme og melodisk teft, utsolgte klubbkonserter med hylende småjenter, og en selvtillit og stilsikkerhet man skal lete lenge etter i norsk hiphop, er Lille Leon, T_boyofficial, SlimTim, Moggger og ikke minst hypemaster Bønna i ferd med å legge hele kongeriket for sine føtter. I dag er de klare med den tropiske singelen, “Copacabana”, med KingSKurkOne. HØR "COPACABANA" HER - "Tropisk som Kygo, sommernatt som Will Smith i Miami. 612 for alti" - Mogger 612 er klare for en lang festivalsommer, hvor Palmesus 5.-6. juli er først ut etterfulgt av Stavernfestivalen 11.-13. juli og Festingen 30.-31.august. Dette er Cezinandos rampete lillebrødre, som du definitivt ikke vil at lillesøstra di skal henge med.

Sommerhits og ny musikk fra Ellie Goulding, Julia Michaels, TIX, Vidar Villa m.fl28.6.2019 13:11:59 CESTPressemelding

Magnus Eliassen er tilbake med ny musikk for første gang på fire år. Henrix Borg er ute med den nye singelen “Crazy” feat. Mathea Lødemel. TIX har sluppet nok en sommerslager; «Neste Sommer» Amerikanske Daya slapp slapp låten "Left Me Yet", samme dag som hun sto på scenen på VG-lista på Rådhusplassen Ellie Goulding har fått med seg Juice WRLD på sin nye singel “Hate Me”. Om låten sier Goulding selv; “I love how this song is a bit tongue in cheek, it’s definitely lyrically different to most of my other songs but it’s fun to play around a bit”. I dag slapp Julia Michaels den andre delen av hennes album Inner Monologue-serie: Inner Monologue Part 2. Albumet inneholder 8 låter, inkludert ”17” som er produsert av Louis Bell (Post Malone, Halsey, Selena Gomez). Julia Michaels har over 50 millioner streams i Norge, og 4x platina ”Issues”. I september spiller hun blant annet i Stockholm og København. To av latinamerikas hotteste og mest suksessrike artister har slått seg sammen og laget albume

Henrix Borg ute med ny musikk!27.6.2019 14:14:35 CESTPressemelding

Henrix Borg aka. Blodprinsen er for tiden aktuell med serien «Influenserne» på Discovery og Dplay, og er til stadighet å se på røde løpere. Han har gått fra å være årets snakkis i fjor etter serien «Ex On The Beach», til å bli en suksessfull produsent og låtskriver. Etter et hektisk år tar han et oppgjør med seg selv og tidligere forhold. I tiden etter bruddet med en av Norges mest kjente skuespillerinner har han holdt seg taus frem til nå. I hans nye låt "Crazy" kommuniserer han dermed dette, gjennom den vakre stemmen til Mathea Lødemel på vokal. "Crazy" slippes fredag 28.juni.

Ny musikk fra Magnus Eliassen!25.6.2019 08:36:13 CESTPressemelding

Magnus Eliassen er tilbake med ny musikk for første gang på fire år. Etter å ha gitt ut de stillferdige og ettertenksomme låtene «Dersom æ vokste opp her» og «Stor» i 2015, forsvant den samfunnsengasjerte artisten ut av offentligheten. Nok en gang. Forrige gang var etter at han og hans bror i 2013 brått kunngjorde at de skulle ta pause fra Sirkus Eliassen, den alt annet enn stillferdige bodøduoen som i 2011 og 2012 tok landet med storm. Siden har årene gått, uten så mye som et vindpust. Som så mange andre har vi lurt på hva som skjedde. "Magnus er en fantastisk låtskriver, musiker og formidler. Men han er også en sjelden fri sjel. For fire år siden forlot han bare musikken og rampelyset. Frustrerende nok for oss etterlot han seg et knippe låter som etter min mening betyr noe. Og som på alle måter burde bli hørt. De er minst like relevante i dag som de var da han forlot dem for fire år siden. Dette var på tide" - Bjørn Rogstad Det er derfor med ekstra stor glede vi kan meddele at Magnus

Ny sommerslager fra TIX23.6.2019 10:55:48 CESTPressemelding

Det siste året er det nok ingen i vår langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. Mannen bak, Andreas Haukeland er i dag en av Norges største artister og personligheter. Gjennom hans forrige låt “Jeg Vil Ikke Leve” viste TIX en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært og har opplevd selv. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en meningsfull låt for veldig mange som ser opp til TIX. Låten ble fremført live for første gang i går når han avsluttet VG-listashowet på Rådhusplassen for tusenvis av mennesker. I dag er han ute med nye låta Neste Sommer. En låt som har potensiale til å bli en klassiker av en sommerslager. Ta frem solhatten og paraplydrinken så sier vi at sommeren offisielt er her! "Da jeg ble booket til "Allsang På Grensen" innså jeg at jeg trengte en foreldrevennlig sommerlåt. Så værsågod alle mammaer og pappaer!" - TIX Bak navnet TIX finner du 26 år