Første smakebit fra "Rocketman: Music From The Motion Picture" soundtrack ute nå

Årets mest etterlengtede soundtrack slippes 24. mai – Elton John’s musikalske fantasi "Rocketman: Music From The Motion Picture".

Albumet, som slippes i forbindelse med filmen som har norgespremiere 29. mai, inneholder den velrennomerte produsenten og komponisten Giles Martin (The Beatles New Stereo Mixes) sine nytolkninger og gjenforestillinger av Eltons klassiske hits, toppet med vokal fra hovedrolleinnehaver Taron Egerton. Første smakebit fra albumet, som ble premiert kl 18 1. mai på Zane Lowe’s World Record på Apple Beats 1, er "Rocket Man" fra 1972 – her i en tolkning som starter i bunnen av et svømmebaseng og når sitt triumferende klimaks på Dodgers Stadium. «Rocketman: Music From The Motion Picture» er nå tilgjengelig for forhåndsordre, og "Rocket Man" er tilgjengelig på streaming.

Elton John om prosjektet: 'It was so important that the music I composed and recorded had to be sung by Taron. I wanted his interpretation of me, through Bernie’s lyrics & my music - not just acting. I left Taron in the hands of Giles Martin, who I trusted implicitly because he's brilliant. I didn't want to be in Taron's shadows, watching over the process, I trusted them to do what they needed to do, artistically, and listening back I've been astonished with the results. Getting the music right was the most important thing, as the songs in the film are integral to the story.'

Taron Egerton om prosjektet: 'The beauty of having Elton involved with the film is that we've been able to work with him to see how far we can take these classic songs. Giles Martin has impeccable taste and massive skills to bring the songs to a place where they are faithful and daring as well.'

Giles Martin om prosjektet: ‘The great thing about Elton is that he is a true artist and he wants people to expand on his work - he wants interpretations done, it's refreshing for him. We had scope to play around with things and think how we address the songs. The songs are the story of the movie, the heartbeat of what happens. Once the songs start a whole world opens up. In Taron I've never known a singer who dedicates himself so much to the process. I don't think anyone else could have played Elton'

Med oppgaven å gjenskape Eltons unike musikalske katalog for å tilpasse den filmens narrativ, arbeidet Martin tett med filmskaperne, både med overoppsyn på all musikkbruk, men også med å hente frem det ypperste i Tarons vokalinnspillinger – hvert spor på albumet er unikt formet som en del av denne enestående fortellingen. Albumet inneholder også en ny Elton John og Bernie Taupin-komposisjon "(I’m Gonna) Love Me Again", fremført av Elton og Taron Egerton. Albumet er produsert av Giles Martin, med unntak av "(I’m Gonna) Love Me Again" som er co-produser tav Giles Martin og Greg Kurstin, og ble spilt inn i Abbey Road Studios og AIR Studios mellom 2017 og 2019. Albumets executive-produsenter er Elton John, David Furnish, Matthew Vaughn og Dexter Fletcher.

Paramount Pictures presenterer, i samarbeid med New Republic Pictures, en Marv Films/Rocket Pictures produksjon ROCKETMAN, en episk musikalsk fantasi om den utrolige historien bak Elton Johns gjennombruddsår. Filmen, som ar norgespremiere 29. Mai, følger artistens transformative reise fra den tilbakeholdne pianisten Reginal Dwight til den internasjonale superstjernen Elton John. Den inspirerende fortellingen – tonsatt av Eltons største sanger fremført av hovedrolleinnehaver Taron Egerton – omhandler hvordan en småbygutt ble en av populærkulturens mest ikoniske figurer. I Rocketman spiller også Jamie Bell Eltons trofaste lyriker og skrivepartner partner Bernie Taupin, Richard Madden som Eltons første manager, John Reid, og Bryce Dallas Howard som Eltons mor Sheila Farebrother. ROCKETMAN er regissert av Dexter Fletcher, skrevet av Lee Hall og produsert av Matthew Vaughn, David Furnish, Adam Bohling og David Reid.

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v