Forsikringsselskapet If kapret tidligere Apeland-rådgiver

- Vi kastet oss rundt og hentet Ellen Paulsen da anledningen bød seg. En perfekt match av kompetanse og kjemi, sier Andreas Handeland, kommunikasjonsdirektør i If.
Fra venstre: Sigmund Clementz (kommunikasjonssjef), Ellen Paulsen (senior kommunikasjonsrådgiver) og Andreas Handeland (kommunikasjonsdirektør). Foto: If

Etter nærmere 22 år i kommunikasjonsbyrået Apeland, samt en kort stopp innom det Schibsted-eide innholdsbyrået Manus, som nylig ble besluttet lagt ned, er Ellen Paulsen (46) ansatt som senior kommunikasjonsrådgiver i If.

Med det styrker Nordens største forsikringsselskap sin norske kommunikasjonsavdelingEllen har solid kommunikasjons- og rådgivererfaring, og har jobbet med flere av Norges største merkevarer.

- Da Ellen brått ble ledig på markedet, var vi raske med å kaste oss rundt. Noen ganger oppstår det magi når mennesker blir kjent med hverandre. Når det grunnlaget følges opp med verdifull kompetanse og solid erfaring må dette kunne kalles en stjernesignering, sier Andreas Handeland, kommunikasjonsdirektør i If.

- Det kilte litt ekstra i magen

- Jeg jaktet på drømmejobben og fikk fulltreffer hos If – der det kilte litt ekstra i magen allerede i det første møtet! Strategisk historiefortelling er en viktig del av samfunnsoppdraget for å skape trygghet og forståelse. Det blir en fryd å bidra til det i et kunnskapsrikt og herlig lekent miljø, der nysgjerrighet og spørsmål møtes med stor entusiasme, sier Ellen Paulsen.

- Når vi skal styrke laget vårt leter vi naturlig nok etter folk som kan gjøre oss bedre. Ellen er en utmerket strategisk historieforteller som har bred forståelse av hva kommunikasjonsfaget handler om. I tillegg har hun et humør og et engasjement som er helt fantastisk, og det passer oss som hånd i hanske, sier Andreas Handeland.