Fornyet tillit hos UDI for Computas

UDI har i dag inngått rammeavtale med Computas, Accenture, SopraSteria og Visma. Leverandørene møtte sammen til signering hos UDI i formiddag.

UDI-direktør Frode Forfang og administrerende direktør i Computas ved dagens avtaleinngåelse

Aktørene ble ønsket velkommen av UDI-direktør Frode Forfang og stedfortredende IT-direktør Lars Bendik Johansen. De understreket viktigheten av avtalen som starter opp i januar 2018, som en sentral del av UDIs moderniseringsprogram.

Fornyet tillit

For Computas sin del ble avtalen signert av administrerende direktør Trond Eilertsen. Han takket for fornyet tillit etter nesten 20 år som leverandør og fremhevet betydningen av å ha UDI som kunde.

- UDI er en av våre største kunder og høyt verdsatt hos oss. Vi ønsker å bidra med vår spisskompetanse i samfunnsnyttige prosjekter, sa han til forsamlingen under signeringen.

Computas har jobbet med UDI siden 1999 og har utviklet noen av de viktigste IT-systemene som understøtter UDIs kjernevirksomhet. Dette omfatter løsninger for behandling av ulike typer saker innenfor sentrale områder som asyl, visum, og arbeids- og oppholdstillatelser.

Meningsfullt arbeid

Direktør for helse, justis og offentlig tjenester i Computas, Kim Petersen, fremhever også UDI som en betydningsfull kunde for Computas.

- Ansatte i Computas opplever det som svært meningsfullt å jobbe med samfunnsnyttige prosjekter og med UDI i særdeleshet, sier han. Videre forteller han at Computas er stolte over å ha levert IT-systemer til UDI i en årrekke, og er svært motiverte for å bistå i moderniseringsarbeidet. Flere av områdene som omfattes av prosjektet, som skytjenester på Microsoft Azure og automatisering, er kjerneområder for Computas.

- Kombinasjonen av vår kompetanse på disse områdene, og vår solide domenekunnskap hos UDI, gjør oss svært positivt innstilt til at vi kan utvikle gode løsninger som gir betydelig effektiviseringsgevinst, avslutter han.

Administrerende direktør i Computas Trond Eilertsen ved dagens signering hos UDI

Computas er et løsningshus basert i Norge. Vi har jobbet med samfunnsnyttige prosjekter i Norge i over 30 år og levert en rekke spennende IT-løsninger innen både offentlig og privat sektor. Vi jobber med alt fra apper som redder liv til saksbehandlingsløsninger som vinner priser. Vi har bygget opp en unik kompetanse innen utvikling av gode og prisvinnende fagsystemer, arbeidsprosess- og samhandlingsløsninger.