Fornebu S nominert til "Årets kjøpesenter 2017"

Det KLP-eide kjøpesenteret Fornebu S er en av tre nominerte til prisen.

Kandidatene er vurdert på områdene intern og ekstern markedsføring, organisering, drift, arkitektur, senterutvikling og miljø. Kriteriet er at senteret på ett eller flere av disse områdene skal ha gjort noe som er enestående og nyskapende de siste tolv måneder, eller som er gjort på en mer fremragende måte enn andre.
-Vi er utrolig glade og stolte over å ha blitt nominert. Fornebu S har gjort en lang reise fra tegnebrettet til ferdigstillelse, og det er på mange måter mer enn et senter – det er et sentrum, sier Ellen Solberg, direktør for kjøpesenterforvaltning i KLP Eiendom.

Bidrar til stedsutvikling
Miljø er mer enn BREEAM-klassifisering og bevissthet omkring energiforbruk og avfallssortering. Selv om Fornebu S har oppnådd målet om høyeste miljøklassifisering, er miljø også det som skapes av og mellom mennesker. Til det behøver man gode møteplasser. Fornebu S har blitt en slik møteplass.
-Fornebu skal transformeres og bli til en blomstrende kystby, befolkningsmessig på størrelse med Hamar, og med mange betydelige arbeidsplasser i nabolaget. KLP Eiendom er en viktig aktør i stedsutviklingen og ønsker å bidra videre i dette nabolaget, sier Elisabeth Selvik Hjelle, senterleder ved Fornebu S.

Prisen deles ut av Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) under kjøpesenterkonferansen i Stavanger 19. oktober. De andre nominerte er City Nord og CC Hamar.

Les juryens begrunnelse for nominasjonen:
Fornebu S er verdens første kjøpesenter som har oppnådd miljøklassifiseringen BREEAM Outstanding, og har høstet stor oppmerksomhet både hjemme og ute. Klassifiseringen innebærer at det er stilt strenge krav til blant annet materialvalg, energibruk, inneklima og søppelhåndtering. Senteret ble etablert i 2014, og har befestet seg som lokalsenter på Fornebu. Til tross for sterk konkurranse opplever senteret god vekst, og handelslekkasjen er redusert. Senteret er lyst og luftig, har gode materialvalg og en gjennomført arkitektur. Fornebu S scorer også svært godt på kundetilfredshet.

Senterleder Elisabeth Selvik Hjelle, tlf: 920 94 822