Formueskatten rammer Hvermannsen

Bedriftsforbundet mener debatten om formueskatten ikke skal handle om de aller rikeste.

"Nesten en halv million mennesker betaler formuesskatt, og nesten 90 % av disse har en formuer på under 5 mnok. Disse er i tillegg knyttet opp i illikvide verdier og vi får daglig fortvilte telefoner fra våre medlemmer som må låne penger, eller ta fra sin allerede beskattete lønn, for å også betale formueskatten", sier Adm  Dir i Bedriftsforbundet, Olaf Thommessen.

Norsk næringsliv består av småbedrifter, over 90 % av norske private bedrifter har under 9 ansatte. Å trekke frem Hagen eller Ultvedt Moe som fanebærere mot formueskatten blir helt feil, og en bedagelig skyteskive for venstresiden. Det er hverdagsnæringslivet som lider, ikke Hagen eller Sissener. Våre medlemmer er lei av å ikke bli sett og hørt for den verdifulle ressursen de er i det norske samfunnshjulet. Det er hverdagsnæringslivet med småbedriftene som holder hjulene i gang i Norge. Det er de som rammes hardest av en skatt som er vilkårlig og urettferdig, og som favoriserer utenlandske bedrifter fremfor norske, avslutter Thommessen»

Joachim Dagenborg (38) blir ny kommunikasjonssjef for Bedriftsforbundet2.5.2018 10:30Pressemelding

Bedriftsforbundet med leder Olaf Thommessen i spissen gjennomførte større endinger i organisasjonen i fjor, og har de siste månedene fått om bord flere dyktige medarbeidere for å fremme arbeidet for små og mellomstore bedrifter i Norge. Nå får de også med Joachim Dagenborg på laget, for å ytterligere styrke satsingen på kommunikasjon. Han kommer fra stillingen som journalist i Reuters.

- Betaler man full arbeidsgiveravgift skal man få sykelønn!11.4.2018 13:00Pressemelding

Høyre har nå vedtatt å ”gjennomgå aldershindringer” i arbeidslivet og fjerne øvre aldersgrenser i arbeidsmiljøloven. Det tar Bedriftsforbundet som en del-seier i sin kamp om at små og mellomstore bedrifter som betaler arbeidsgiveravgift skal ha retten til sykelønn eller slippe avgiften, og mener det er på høy tid at man gir sykelønn eller fjerner arbeidsgiveravgiften for selvstendig næringsdrivende over 70 år.