Forlik mellom Rottefella og Amer Sports

Onsdag morgen inngikk Rottefella og Amer Sports forlik i striden om produktserien Prolink og Rottefellas patentrettigheter i NNN-teknologien. Forliket får umiddelbar virkning. Rottefellas aktuelle patenter i saken er med dette fortsatt gyldige.

-Amer og Rottefella er nå venner og vel forlikte. Fremover fokuserer vi begge på produktutvikling for bedre skiopplevelser, sier Torstein Myklebostad, CEO i Rottefella.

Partene er enige om ikke å kommentere detaljer om innholdet i forliket.

Torstein Myklebostad

Kontakt: +47 952 38 580

Administrerende direktør

Om Rottefella AS

Industriveien 1
3490 Klokkarstua

+47 32 79 25 20http://www.rottefella.no

Rottefella AS er en norsk innovasjonsbedrift som utvikler og produserer bindingssystemer for langrenn og telemark. Selskapet har røtter tilbake til 1927 og den norske oppfinneren Bror With, og jobber aktivt med innovasjon og produktutvikling. Målet for all produktutvikling er å utnytte kroppens biodynamikk til skiløperens beste, og sikre optimal kraftoverføringen mellom skiløper og underlag. All utvikling og produksjon foregår på Klokkarstua i Norge, og gjøres av omkring 60 ansatte. I 2014 omsatte selskapet for omkring 180 millioner NOK. Rottefella eier det patenterte bindingssystemet NNN, som inkluderer alt fra yttersålen på skiskoen til NIS monteringsplaten på skiene.

Følg saker fra Rottefella AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Rottefella AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Rottefella AS

Presseinvitasjon: Rottefella tar rettslige skritt mot Amer Sports6.1.2016 07:00Pressemelding

Salomon og Atomic, som eies av Amer Sports, lanserte nylig produktet «Prolink» i det globale markedet. Rottefella mener produktet urettmessig kopierer Rottefella og bryter markedsføringsloven. Det er både egenskaper ved produktet, og hvordan produktet er presentert til markedet, som danner grunnlaget for Rottefellas standpunkt. I denne anledning inviterer Rottefella til pressemøte klokken 10.30 i dag onsdag 06.01.2015. Pressemøtet vil finne sted hos advokatfirma Schjødt i Ruseløkkveien 14, Oslo. Tilstede administrerende direktør i Rottefella, Christer Johnsen, og partner i Schjødt Halvor Manshaus