Samferdselsdepartementet

Foreslår auka kostnadsramme for ny Ulriken tunnel

Del

- Ny Ulriken tunnel og dobbeltspor på strekninga Fløen-Bergen stasjon er naudsynt for å auke kapasiteten i togtrafikken til og frå Bergen. Ein ny gjennomgang viser at den pågåande bygginga av ny Ulriken tunnel kjem til å koste vesentleg meir enn opphavleg planlagt. Det er difor viktig at vi tar lærdom av erfaringane frå prosjektet. På den måten kan vi redusere risikoen for kostnadsauke i framtidige prosjekt, seier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Prosjekta Arna – Fløen (Ulriken tunnel) og Bergen – Fløen blei kvalitetssikra i 2016. I samband med kvalitetssikringa blei det gjennomført ein prosjektrevisjon. På bakgrunn av dette foreslår regjeringa ei ny, mellombels kostnadsramme for vidareføring av delprosjektet Arna – Fløen (Ulriken tunnel) på om lag 4,5 milliardar kroner. Dette gir ein auke på om lag 1,1 milliardar kroner, eller vel 33 prosent, samanlikna med den gjeldande kostnadsramma.

Naudsynt med nærmare avklaringar for strekninga Bergen-Fløen
Delprosjektet Bergen – Fløen blei mellombels stansa i 2010 på grunn av liten kapasitet i Jernbaneverket innan signalfaget. Dette delprosjektet er no eit heilt anna og langt meir omfattande prosjekt enn i 2010. Kvalitetssikrar tilrår å slå delprosjektet saman med Arna – Fløen (Ulriken tunnel), og at desse prosjekta blir sett på som eitt prosjekt (Arna-Bergen), med ei samla kostnadsramme på om lag 7,12 milliardar kroner og ei samla styringsramme på om lag 6,25 milliardar kroner.

Kvalitetssikrar har mellom anna tilrådd  forenklingar og redusert kapasitet på Bergen stasjon, mellom anna for ikkje å auke omfanget av prosjektet. Det er samstundes viktig å sjå tilrådingane i samanheng med det framtidige samla behovet for kapasitet for tog både på Bergen stasjon og planlagt modernisering av godsterminalen på Nygårdstangen.

Det er òg naudsynt å sjå moderniseringa av godsterminalen  i samanheng med føreslått bruk av det såkalla Kronstadsporet mellom Fløen og Minde som trasé for Bybanen i Bergen.  Jernbanedirektoratet, Bane NOR SF, Bergen kommune og Hordaland fylkeskommune er nå i dialog om å samordne desse prosjekta, som kjem til å bli gjennomførte på eit lite geografisk område i same periode.

Som følgje av dette vil Samferdselsdepartementet kome tilbake til Stortinget med vidare opplegg for strekninga  Bergen – Fløen etter at nærmare avklaring føreligg. 


For fleire opplysningar – sjå:

Nøkkelord

Kontakter

Om Samferdselsdepartementet

Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet
Akersgata 59 (R5)
Oslo

22 24 90 90http://sd.dep.no

Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for post- og televirksomheten, for luftfarts-, veg- og jernbanesektoren, for riksvegferjene, kystforvaltningen og havne- og sjøtransportpolitikken.

Følg saker fra Samferdselsdepartementet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Samferdselsdepartementet

Regjeringen følger opp Nasjonal transportplan med ny handlingsplan for kollektivtransport5.7.2018 13:56Pressemelding

– Bedre kollektivløsninger vil gi folk flest bedre mobilitet og større fleksibilitet i hverdagen. I byene kan bedre kollektivløsninger bidra til å gjøre privatbilen overflødig for mange. Derfor har vi prioritert kollektivtransporten høyt i Nasjonal transportplan, og derved kan en rekke byer øke sin lokale satsing på kollektivtrafikk kraftig. I denne handlingsplanen for kollektivtransport vil framkommelighet, miljø og teknologi få en sentral rolle på veien mot morgendagens løsninger, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Avtale med Norges televisjon sikrer formidling av TV-signaler og flere frekvensressurser til mobilt brebånd og 5G3.7.2018 17:10Pressemelding

Samferdselsdepartementet og Kulturdepartementet har i dag signert en avtale med Norges televisjon (NTV). Avtalen innebærer at kringkastingstjenester (TV-signaler) fortsatt formidles i bakkenettet frem til NTVs konsesjon utløper sommeren 2021. I tillegg sikrer avtalen at frekvensene i 700 MHz-båndet kan brukes til mobilkommunikasjon og etterhvert 5G fra 1. november 2019.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom