Samferdselsdepartementet

Foreslår auka kostnadsramme for ny Ulriken tunnel

11.5.2017 11:26 | Samferdselsdepartementet

Del

- Ny Ulriken tunnel og dobbeltspor på strekninga Fløen-Bergen stasjon er naudsynt for å auke kapasiteten i togtrafikken til og frå Bergen. Ein ny gjennomgang viser at den pågåande bygginga av ny Ulriken tunnel kjem til å koste vesentleg meir enn opphavleg planlagt. Det er difor viktig at vi tar lærdom av erfaringane frå prosjektet. På den måten kan vi redusere risikoen for kostnadsauke i framtidige prosjekt, seier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Prosjekta Arna – Fløen (Ulriken tunnel) og Bergen – Fløen blei kvalitetssikra i 2016. I samband med kvalitetssikringa blei det gjennomført ein prosjektrevisjon. På bakgrunn av dette foreslår regjeringa ei ny, mellombels kostnadsramme for vidareføring av delprosjektet Arna – Fløen (Ulriken tunnel) på om lag 4,5 milliardar kroner. Dette gir ein auke på om lag 1,1 milliardar kroner, eller vel 33 prosent, samanlikna med den gjeldande kostnadsramma.

Naudsynt med nærmare avklaringar for strekninga Bergen-Fløen
Delprosjektet Bergen – Fløen blei mellombels stansa i 2010 på grunn av liten kapasitet i Jernbaneverket innan signalfaget. Dette delprosjektet er no eit heilt anna og langt meir omfattande prosjekt enn i 2010. Kvalitetssikrar tilrår å slå delprosjektet saman med Arna – Fløen (Ulriken tunnel), og at desse prosjekta blir sett på som eitt prosjekt (Arna-Bergen), med ei samla kostnadsramme på om lag 7,12 milliardar kroner og ei samla styringsramme på om lag 6,25 milliardar kroner.

Kvalitetssikrar har mellom anna tilrådd  forenklingar og redusert kapasitet på Bergen stasjon, mellom anna for ikkje å auke omfanget av prosjektet. Det er samstundes viktig å sjå tilrådingane i samanheng med det framtidige samla behovet for kapasitet for tog både på Bergen stasjon og planlagt modernisering av godsterminalen på Nygårdstangen.

Det er òg naudsynt å sjå moderniseringa av godsterminalen  i samanheng med føreslått bruk av det såkalla Kronstadsporet mellom Fløen og Minde som trasé for Bybanen i Bergen.  Jernbanedirektoratet, Bane NOR SF, Bergen kommune og Hordaland fylkeskommune er nå i dialog om å samordne desse prosjekta, som kjem til å bli gjennomførte på eit lite geografisk område i same periode.

Som følgje av dette vil Samferdselsdepartementet kome tilbake til Stortinget med vidare opplegg for strekninga  Bergen – Fløen etter at nærmare avklaring føreligg. 


For fleire opplysningar – sjå:

Nøkkelord

Kontakter

Om Samferdselsdepartementet

Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet
Akersgata 59 (R5)
Oslo

22 24 90 90http://sd.dep.no

Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for post- og televirksomheten, for luftfarts-, veg- og jernbanesektoren, for riksvegferjene, kystforvaltningen og havne- og sjøtransportpolitikken.

Følg saker fra Samferdselsdepartementet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Samferdselsdepartementet

Muligheter for kostnadsreduksjon og økt samfunnsnytte for nye veiprosjekter på E6 og E16 skal kartlegges18.8.2017 14:48Pressemelding

- Det er viktig å bygge ut nye motorveistrekninger for å bedre framkommeligheten og styrke trafikksikkerheten. Samtidig er vi i er opptatt av å få mest mulig vei for pengene. Prosjektene E6 Ringebu – Otta og E16 Slomarka – Herbergåsen – Nybakk har hatt store kostnadsøkninger og for å kartlegge mulighetene for å redusere kostnadene eller øke samfunnsnytten ønsker vi å trekke på kompetansen til både Statens vegvesen og Nye Veier, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Vil gjøre det enklere å bygge ekomnett langs veier og jernbanelinjer11.8.2017 11:16Pressemelding

- Elektronisk kommunikasjon blir en stadig viktigere del av hverdagen vår. For å gjøre ekomnettene mer robuste, er det derfor behov for å etablere flere alternative nett og føringer over hele landet med god kapasitet. Her er det i dag et uutnyttet potensial i vei- og baneinfrastrukturen vår. Vi ønsker derfor at ledig kapasitet til fibernett og føringsveier skal bli lettere tilgjengelig for tilbydere av ekomnett ved bygging og oppgradering av veier og jernbanelinjer, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Vossebanen: Strekningen Arna-Stanghelle planlegges som tidligere forutsatt11.8.2017 11:08Pressemelding

- Jeg er opptatt av at infrastrukturprosjekter skal planlegges så effektivt som mulig. Avtalen om planleggingsmidler til jernbanestrekningen Arna-Stanghelle som Jernbanedirektoratet og Bane NOR nå har undertegnet, sikrer at prosjektet planlegges uten opphold, akkurat slik vi har forutsatt hele tiden. Dette bidrar til at byggingen kan komme i gang så tidlig som mulig, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Signerte ny belønningsavtale om bedre kollektivtransport i Grenland9.8.2017 14:38Pressemelding

- Regjeringen ønsker at kollektivtransporten skal ta en større del av dagens persontransport med bil i byområdene. Grenland er blant de største byområdene i landet, og det er derfor viktig at kollektivtilbudet er attraktivt. Utviklingen de siste årene har vært god, og med den nye belønningsavtalen legger vi til rette for at enda flere skal velge kollektivtransport istedenfor bil i byområdet, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Betre og meir miljøvennlig ferjesamband i indre Sogn13.7.2017 12:00Pressemelding

- Regjeringa ønsker ein meir fleksibel kvardag for folk og næringsliv i heile landet. No styrkar vi riksvegferjesambanda Mannheller-Fodnes og Hella-Vangsnes-Dragsvik i Sogn og Fjordane slik at det får betre løysing for reserveferje. Det skal vere på plass tidlegare enn i dag ved driftsbrot, for å sikre gode tilbod til ei kvar tid. Fartøya skal òg driftast på låg- eller nullutsleppsteknologi, seier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom