For første gang: Norske idrettsutøvere på boksene til Coca-Cola
Boksene med Coca-Cola og Coca-Cola zero sugar er et vanlig syn der de står i butikker og kjølere over hele landet. Designet er lett gjenkjennelig i rødt og sort, logoen er ikonisk. Selskapet gjør derfor sjelden endringer på innpakningen av drikken sin.
Alpinister i uvant setting
Nå er imidlertid ett unntak gjort: For første gang pryder norske idrettsutøvere boksene til Coca-Cola, og resultatet kan ses i norske butikkhyller. 10 utøvere fra alpinlandslaget er plukket ut, og avbildet på en limited edition av de vanlige 330 ml boksene.
– Dette synes vi er morsomt. Vi setter pris på at Coca-Cola hedrer alpinistene på denne måten i tiden før OL. Nå vil det norske folk treffe på utøverne også i norske butikkhyller, det bidrar til ekstra oppmerksomhet om prestasjonene de skal stå for i de kommende lekene, sier Christopher Frankum, markedssjef for alpinlandslaget i Norges Skiforbund.
Det er de følgende utøverne som er å finne på boksene: Kjetil Jansrud, Nina Haver-Løseth, Aleksander Kilde Aamodt, Axel Patricksson, Ragnhild Mowinckel, Jonathan Nordbotten, Sebastian Foss Solevåg, Leif Kristian Nestvold-Haugen, Mina Fuerst Holtmann og Maria Tviberg.
Samme klubb som julenissen
Coca-Cola har vært offisiell OL-partner helt siden 1928, og innledet et samarbeid med det norske alpinlandslaget i høst.
– Vi er stolte både over det langvarige samarbeidet med De Olympiske Leker, og det ferske samarbeidet med det norske Alpinlandslaget. Det markerer vi ved å sette ekstra fokus på disse dyktige idrettsutøverne i tiden frem mot lekene i PyeongChang; en fin måte å hedre dem i forkant av OL. Boksene er limited edition, som nok mange vil sikre seg. Vi har allerede hørt fra samlere, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
– Det er ikke mange som får ansiktet på verdens mest kjente brusboks, så alpinistene våre er i godt selskap – blant annet med selveste julenissen, legger hun til.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom