Folkene bak de kjente bygningene

Alle i byggebransjen og -næringen kjenner aktede og anerkjente bygninger. men kjenner de personene som har designet og bygget dem? Hvem er disse og hvordan ble de hva de er i dag? «Architects, not Architecture» på Vulkan Arena den 13. september inviterer gjester til møte med Kjetil Thorsen, Siv Helen Stangeland og Dan Stubbergaard.
Kjetil Thorsen, Siv Helen Stangeland og Dan Stubbergaard kommer til «Architects, not Architecture» i Oslo.

I løpet av de siste to årene har konseptet «Architects, not Architecture» blitt en suksess i Tyskland og har inspirert hundrevis av arkitekter i ulike byer.

– Jeg opplevde arrangementet for første gang i Hamburg i 2017 og var overbevist om at dette var et konsept norske arkitekter ville elske, sier Hanne Sofie Flem Bjørkestøl, markedsansvarlig i Schüco Norge, i en pressemelding.

Schüco Norge er en av de fire sponsorene til arrangementet. Fermín Tribaldos er en spansk arkitekt og initiativtaker til «Architects, not Architecture». På Vulkan tar han i mot Kjetil Thorsen, grunnlegger av Snøhetta, Siv Helene Stangeland, partner i Helen & Hard og Dan Stubbergaard, partner i COBE.

– Konseptet er alltid det samme. De tre foredragsholderne har tjue minutter hver til å snakke om deres idéer om arkitektur og (profesjonell) biografi, så vel som deres personlige visjoner og mål. Men de har ikke lov til å snakke om noen av sine prosjekter, sier Tribaldos. I Oslo deler to norske arkitekter og en dansk arkitekt sine idéer og erfaringer med oss. Alle tre er erfarne fagfolk som bygger prisvinnende prosjekter rundt om i verden, samtidig som de også selv er aktive globetrottere, sier Fermín Tribaldos.

Program 13. september
Kl. 18.00 Dørene åpner «Get together»
Kl. 19.00 - 19.15 Velkommen
Kl. 19.15 - 20.45 Foredrag (20 min per person etterfulgt av 10 min. intervju)