Folkemøtet videre til Lofoten

22. august skal det handle om distriktspolitikk og kommunale tjenester fra Sakrisøy i Moskenes kommune.

Velkommen til en storstilt politisk samling i Lofoten! Da blir det folkefest og debatt foran kommune- og fylkestingsvalget.

NRK sender direkte valgdebatt med programleder Ingerid Stenvold fra idylliske Sakrisøy i Moskenes kommune i Lofoten.

Temaer til debatt blir fødetilbud, distriktspolitikk og kommunereform. Jonas Gahr Støre og Trygve Slagsvold Vedum møtes til duell. Sendingen starter på NRK1 kl. 21.20.

Aktiviteter for publikum før og etter sending

NRK oppfordrer alle som er i området om å ta med foreldre, søsken, barn, venner og besteforeldre - og spanderer mat så langt det rekker. Det vil være morsomme aktiviteter både for barn og voksne.

De som vil kan prøve seg i kajakk eller på en SUP (padlebrett), og kanskje klarer vi også å sette ny norgesrekord i antall mennesker på en mega-SUP?

Etter debattsendingen holder de nye musikalske stjerneskuddene fra Lofoten, Bendik og Anna Kajander, konsert.

Program og praktisk info 22. august

• Vel møtt fra kl. 18.00: ved restauranten «Anitas sjømat» på Sakrisøy
  • 18.00 – 19.30: Matservering og aktiviteter
  • 19.30 - 20.30: Politisk debatt med nasjonale og lokale deltakere
  • 20.30: Konsert med Bendik og Anna Kajander

Arrangementet er gratis.

Facebook-arrangement

Det er svært få plasser inne, men vi setter opp skjermer ute slik at alle får sett debatten. Kle deg godt! Blir det svært dårlig vær flyttes arrangementet inn i fiskemottaket.

NB: Det er svært begrenset med parkeringsplasser. Besøkende oppfordres til å gå eller sykle over til øya. Det vil være to parkeringsvakter som viser vei, men samkjør gjerne om dere kommer med bil.

Kontaktinformasjon til pressen

Det vil være mulig for pressen å akkreditere seg til arrangementet og jobbe derfra. Ta kontakt med Ole Dalen i NRK Nordland eller kommunikasjonsansvarlig Andreas Blaauw-Hval.

Norsk rikskringkasting AS (NRK) skal fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr strømmetjenester for radio og TV, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. I tillegg har NRK et bredt tilbud til publikum på nett.

NRK åpner arkivet29.8.2019 14:13:17 CESTPresseinvitasjon

Velkommen til en åpen dag på Marienlyst i Oslo for deg som lurer på hvordan din redaksjon kan bruke innhold fra NRKs arkiver! Vi inviterer ekstern presse fra hele landet til en praktisk og matnyttig dag der du får kunnskap om hva NRK kan dele av video, bilder og lyd til ekstern presse. NRK forvalter mange gyldne øyeblikk fra nasjonens historie, helt tilbake fra 1900 fram til dags dato. Dette ønsker vi å dele med deg som er journalist eller redaktør i et annet mediehus i Norge. Arrangementet er gratis inkludert lunsj. Meld deg på den dagen som passer best for deg ved å sende en e-post til prosjektleder og kommunikasjonsansvarlig lotten.christiansen@nrk.no innen 15. september. Deretter mottar du invitasjon med påmeldingslenke. Merk: Begrenset antall plasser.