Følger opp løftet til helseministeren: Nå oppfordrer Coca-Cola forbrukerne til å velge sukkerfritt

I desember lovet mat- og drikkebransjen helseministeren å bidra til å redusere nordmenns sukkerinntak. Nå følger Coca-Cola opp: Gjennom en storstilt kampanje oppfordrer selskapet forbrukere til å velge sukkerfritt.

Den 6. desember ble norske mat- og drikkeprodusenter enige med helseminister Bent Høie om å bidra til å redusere nordmenns sukkerinntak. Drikkeprodusentene lovet at nordmenns sukkerinntak fra brus skal reduseres med 19 prosent fram mot 2020. Nå følger Coca-Cola opp med sin viktigste kampanje for 2017: En stor relansering av sukkerfrie Coca-Cola zero, med nytt navn, «Coca-Cola zero sugar», og en ny smak som ligner mer på originalen.

– Til vår overraskelse så vi i en undersøkelse at kun fem av ti nordmenn visste at Coca-Cola zero var uten sukker. Det nye navnet – Coca-Cola zero sugar – skal gjøre dette enda tydeligere. Samtidig er det brukt store ressurser på å utvikle en smak som ligner mer på den originale Coca-Cola varianten, sier Karen Huffman, General Manager for Coca-Cola i Norge.

Oppfordrer til å velge sukkerfritt

I lanseringskampanjen oppfordrer Coca-Cola forbrukerne til å velge det sukkerfrie alternativet.

– Dette er et målrettet valg. Vi skal gi folk flere alternativer blant sukkerfrie drikker som smaker like godt som de sukkerholdige. Slik ønsker vi å endre balansen mellom drikker med og uten sukker i vår portefølje. Vi oppfordrer forbrukerne til å velge sukkerfritt, samtidig som vi forteller at smaken på nye «Coca-Cola zero sugar» ligner enda mer på originalen. Man skal kunne velge sukkerfritt, uten å kompromisse på smak, forteller Karen Huffman.

– Siden 2012 har vi hatt en strategi om mer vekst i våre sukkerfrie alternativer. Det har ledet frem til denne lanseringen, som er vår viktigste investering på over et tiår. Nå får folk den klassiske Coca-Cola smaken, som mange er så glad i, men uten sukkeret, avslutter Karen Huffman i Coca-Cola Norge.

Nye «Coca-Cola zero sugar» er nå å finne i butikker over hele landet.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane
keane@coca-cola.com

Mette Vinther Talberg
mvinther@cokecce.com

Flaske - Coca-Cola zero sugar

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.