Følger opp løftet til helseministeren: Nå oppfordrer Coca-Cola forbrukerne til å velge sukkerfritt
Den 6. desember ble norske mat- og drikkeprodusenter enige med helseminister Bent Høie om å bidra til å redusere nordmenns sukkerinntak. Drikkeprodusentene lovet at nordmenns sukkerinntak fra brus skal reduseres med 19 prosent fram mot 2020. Nå følger Coca-Cola opp med sin viktigste kampanje for 2017: En stor relansering av sukkerfrie Coca-Cola zero, med nytt navn, «Coca-Cola zero sugar», og en ny smak som ligner mer på originalen.
– Til vår overraskelse så vi i en undersøkelse at kun fem av ti nordmenn visste at Coca-Cola zero var uten sukker. Det nye navnet – Coca-Cola zero sugar – skal gjøre dette enda tydeligere. Samtidig er det brukt store ressurser på å utvikle en smak som ligner mer på den originale Coca-Cola varianten, sier Karen Huffman, General Manager for Coca-Cola i Norge.
Oppfordrer til å velge sukkerfritt
I lanseringskampanjen oppfordrer Coca-Cola forbrukerne til å velge det sukkerfrie alternativet.
– Dette er et målrettet valg. Vi skal gi folk flere alternativer blant sukkerfrie drikker som smaker like godt som de sukkerholdige. Slik ønsker vi å endre balansen mellom drikker med og uten sukker i vår portefølje. Vi oppfordrer forbrukerne til å velge sukkerfritt, samtidig som vi forteller at smaken på nye «Coca-Cola zero sugar» ligner enda mer på originalen. Man skal kunne velge sukkerfritt, uten å kompromisse på smak, forteller Karen Huffman.
– Siden 2012 har vi hatt en strategi om mer vekst i våre sukkerfrie alternativer. Det har ledet frem til denne lanseringen, som er vår viktigste investering på over et tiår. Nå får folk den klassiske Coca-Cola smaken, som mange er så glad i, men uten sukkeret, avslutter Karen Huffman i Coca-Cola Norge.
Nye «Coca-Cola zero sugar» er nå å finne i butikker over hele landet.
Nøkkelord
Kontakter
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane
keane@coca-cola.com
+46 721 470 240
Mette Vinther Talberg
mvinther@cokecce.com
+47 99 69 69 82
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom