Coca-Cola European Partners Norge

Følger opp løftet til helseministeren: Nå oppfordrer Coca-Cola forbrukerne til å velge sukkerfritt

Del

I desember lovet mat- og drikkebransjen helseministeren å bidra til å redusere nordmenns sukkerinntak. Nå følger Coca-Cola opp: Gjennom en storstilt kampanje oppfordrer selskapet forbrukere til å velge sukkerfritt.

Den 6. desember ble norske mat- og drikkeprodusenter enige med helseminister Bent Høie om å bidra til å redusere nordmenns sukkerinntak. Drikkeprodusentene lovet at nordmenns sukkerinntak fra brus skal reduseres med 19 prosent fram mot 2020. Nå følger Coca-Cola opp med sin viktigste kampanje for 2017: En stor relansering av sukkerfrie Coca-Cola zero, med nytt navn, «Coca-Cola zero sugar», og en ny smak som ligner mer på originalen.

– Til vår overraskelse så vi i en undersøkelse at kun fem av ti nordmenn visste at Coca-Cola zero var uten sukker. Det nye navnet – Coca-Cola zero sugar – skal gjøre dette enda tydeligere. Samtidig er det brukt store ressurser på å utvikle en smak som ligner mer på den originale Coca-Cola varianten, sier Karen Huffman, General Manager for Coca-Cola i Norge.

Oppfordrer til å velge sukkerfritt

I lanseringskampanjen oppfordrer Coca-Cola forbrukerne til å velge det sukkerfrie alternativet.

– Dette er et målrettet valg. Vi skal gi folk flere alternativer blant sukkerfrie drikker som smaker like godt som de sukkerholdige. Slik ønsker vi å endre balansen mellom drikker med og uten sukker i vår portefølje. Vi oppfordrer forbrukerne til å velge sukkerfritt, samtidig som vi forteller at smaken på nye «Coca-Cola zero sugar» ligner enda mer på originalen. Man skal kunne velge sukkerfritt, uten å kompromisse på smak, forteller Karen Huffman.

– Siden 2012 har vi hatt en strategi om mer vekst i våre sukkerfrie alternativer. Det har ledet frem til denne lanseringen, som er vår viktigste investering på over et tiår. Nå får folk den klassiske Coca-Cola smaken, som mange er så glad i, men uten sukkeret, avslutter Karen Huffman i Coca-Cola Norge.

Nye «Coca-Cola zero sugar» er nå å finne i butikker over hele landet.

Nøkkelord

Kontakter

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane
keane@coca-cola.com
+46 721 470 240

Mette Vinther Talberg
mvinther@cokecce.com
+47 99 69 69 82

Bilder

Last ned bilde
Flaske - Coca-Cola zero sugar
Flaske - Coca-Cola zero sugar
Last ned bilde

Dokumenter

Om Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola European Partners Norge
Coca-Cola European Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola European Partners Norge og Coca-Cola Company Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Coca-Cola European Partners Norge distribuerer også produktene til Monster Beverages. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola, Coca-Cola zero, Coca-Cola life, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Nestea, Minute Maid, Burn, Kuli, CHAQWA, Burn og Monster. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 750 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mer informasjon.  

Følg saker fra Coca-Cola European Partners Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coca-Cola European Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom