Følg idrettstoppene og politikere i debatt om toppidrett og inkludering.

Debatt: Vil Norge toppidrett? Og hva skal til for å oppnå idrettsdeltakelse for alle? Idrettspresident Tom Tvedt, toppidrettssjef Tore Øvrebø, generalsekretær Karen Kvalevåg i Norges idrettsforbund og andre viktige idrettsledere møter politikere til idrettspolitisk debatt fredag 17. august i Stavanger. NM-veka sender direkte fra debatten som er åpen for alle.

Sted: Næringsforeningen på Strandkaien 6, Stavanger

Tid: Fredag 17. august kl 12.00-15.00:

Debatten kan også følges direkte på NM-vekas Facebookside. Klikk her for å få en påminnelse når sendingen starter:

Vel møtt!

Om debatten

Vil Norge toppidrett?

Toppidrettssjef Tore Øvrebø vil introdusere noen av utfordringene som eksisterer og som må løses for at Norge fortsatt skal kunne levere toppidrett på den måten og med de resultatene vi har nå.

Temaet skal diskuteres mellom Tage Pettersen som er stortingsrepresentant for Høyre og visepresident i ishockeyforbundet, Torstein Solberg Tvedt - stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet, Eimund Nygaard, administrerende direktør i Lyse AS og konsernsjef i Lyse-konsernet, og Elin Austevoll, olympisk deltaker i svømming i 1996, trener og leder i svømming.

Idrettsdeltakelse for alle - hva skal til?

Hva kan idretten selv gjøre for å inkludere alle? Hva kan kommunen gjøre? Idrettsdeltakelse for alle skal diskuteres av et panel bestående av ordførerne Christine Sagen Helgø (Stavanger) og Stanley Wirak (Sandnes), gruppeleder for Venstre i Stavanger kommune, Per A. Thorbjørnsen, direktør i Norsk Tipping, Åsne Havnelid, klubbutvikler i NFF Rogaland, Geir Støle, generalsekretær Karen Kvalevåg, og breddeidrettssjef Anja Veum.

For ytterligere informasjon om debatten kontakt:
Niels Røine i Norges idrettsforbund
Mob: 90936508