Fokus på helse og velvære når Singapore Airlines lanserer verdens lengste flight.

11. oktober letter verdens lengste flight fra Singapore til New York, og Singapore Airlines blir verdens første flyselskap som tar i bruk en Airbus A350-900ULR. Det blir kun to klasser om bord; Business og Premium Economy, og for de 161 passasjerene har verdens beste flyselskap utviklet et eget «velvære program» i samarbeid med Canyon Ranch - verdens ledende wellness selskap.

Verdens lengste flyreise vil gå med en helt ny Airbus 350-900ULR, og ombord blir det plass til 161 passasjerer.

Ny metode skal minimere jetlag.

Alle som har vært på en lengre flyreise kjenner til jetlag, men få av oss har vært i luften i 18 timer og 45 minutter som er tiden det vil ta å fly fra Singapore til New York.

Derfor har Singapore Airlines inngått et samarbeid med anerkjente Canyon Ranch for å gjøre reisen så behagelig som mulig. Det betyr blant annet egne retter som skal motvirke jetlag, eget søvnprogram og eget treningsprogram. Alt utarbeidet spesielt med tanke på verdens lengste flight.

Canyon Ranch – er av mange kalt verdens beste wellness selskap. De topper kåringer som verdens beste SPA, har vunnet Condé Nast kåringen «Best Luxury Spas in the World» 11 ganger, har egne SPA-avdelinger om bord på Cunard Cruise Line, Oceania Cruises, Regent Seven Seas Cruises og  Celebrity Cruises.

Følgende program er utviklet for verdens lengste flight:

• Wellness Cuisines – egne retter utviklet av Canyon Ranch sine kokker og ernæringseksperter. Blant anne ceviche av ville reker, organisk kylling med pasta av sqaush og sitronterte med blåbær.
  • Rest and Relaxation – eget søvn-program som skal hjelpe passasjerene å øke kvaliteteten på søvn og hvile om bord samt spesialtilpasset lyssetting som skal føre til bedre søvn og avslapping.
  • Guided Stretching Exercises – eget trenings program utviklet av Canyon Ranch sine fysioterapeuter som vil bli å finne på SIAs skjermer.

Singapore Airlines blir verdens første flyselskap som tar i bruk en Airbus 350-900ULR, og på verdens lengste flyreise mellom Singapore og New York vil det nye flyet kun ha 67 seter i Business og 94 seter i Premium Economy Class.

Høyoppløselige bilder av Airbus A350-900ULR, og av Wellness Cuisine kan lastes opp her: https://bit.ly/2BarEpI

Oslo, 30. august, 2018

For mer informasjon og/eller bilder kontakt;

Henrik Hanevold, Sales Manager Nordic, på tlf.922 10 974 eller mail;henrik_hanevold@singaporeair.com.sg eller lena@flerveis.no

Eksempel på Canyon Ranch Wellness menyer som blir å finne om bord:

Forrett: Wild Caught Prawn Ceviche and Lavosh

Fresh Orange, Cucumber, Grapefruit, Cilantro, Scallions, Bell Peppers

170 . 23 . 15 . 4 . 303

Hovedrett: Seared Organic Chicken and Zucchini Pappardelle

Pasta Cut Zucchini, Parmesan, Braised Tomatoes, Lemon Vinaigrette, Micro Basil

GF  370 . 20 . 33 . 4 . 634

Dessert: Lemon Angel Food Cake

Blueberry Topping

140 . 31 . 3 . 1 . 65

Canyon Ranch frokost: Lox Eggs Benedict

Whole Wheat English Muffin, Chive Cream Cheese, Smoked Salmon,

Organic Egg Omelette, Yogurt Hollandaise

350. 25 . 25 . 2 . 599

KEY: Calories . Carb grams . Protein grams . Fat grams . Sodium milligrams (tr=trace)

GF = Gluten-free (no wheat, rye or barley)

More about Canyon Ranch®

Canyon Ranch® has been a trailblazer and an industry-leading proponent of the wellness lifestyle and real estate living for nearly 40 years, operating the world's most celebrated collection of life-enhancement properties. Canyon Ranch has wellness destinations in Tucson, Arizona and Lenox, Massachusetts. In addition, Canyon Ranch operates the world’s largest day spa at The Venetian® & The Palazzo® hotels in Las Vegas, Nevada and 22 Canyon Ranch at Sea® wellness facilities onboard luxury cruise ships: Cunard Cruise Line, Oceania® Cruises, Regent Seven Seas Cruises®, and on Celebrity Cruises®. Canyon Ranch is a 13-time winner of Travel + Leisure's Best Spa Award, an 11-time recipient of the Condé Nast Traveler Best Destination Spa Award, is honored by Town & Country as one of the ‘Best Luxury Spas in the World’ in their 2017 Spa Awards and is recognized as the ‘Best Wellness Program’ by Virtuoso’s ‘Best of the Best’ 2017 awards.

About Canyon Ranch Wellness Architects™

Launched in December 2017, Canyon Ranch Wellness Architects™ is comprised of dynamic thought leaders and esteemed experts who share innovative ideas and integrative wellness insights with the hope of inspiring others to live a holistic life full of optimal health.

For further information, please contact:

Canyon Ranch Media Relations

Parool K. Shah,Vice President, Communications

Tel: (1) 760-992-4084 (United States)

Email: pshah@canyonranch.com

Verdens lengste flyreise vil ta 18 timer og 45 minutter med det helt nye flyet av typen Airbus 350-900ULR.
En av rettene som er utviklet av Canyon Ranch i samarbeid med Snigapore Airlines  for å motvirke jetlag er organisk kylling med squash-pasta.
En av rettene som er utviklet av Canyon Ranch i samarbeid med Snigapore Airlines for å motvirke jetlag er organisk kylling med squash-pasta.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med 10 fly til 22 destinasjoner, og helt siden oppstarten har vi hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Vi i Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er Singapore Airlines det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble nylig kåret til verdens beste flyselskap i den prestisjetunge «Travellers’ Choice Awards for Airlines 2018». Singapore Airlines flyflåte er på 110 passasjerfly, og selskapet har ytterligere 119 fly i bestilling og opsjon. Rutenettverket, inkludert SilkAir og Singapore Airlines Cargo, omfatter hele 104 destinasjoner i 37 land.

Som medlem av Star Alliance skrev Singapore Airlines luftfartshistorie i oktober 2007 med første flyvning i verden med Airbus 380 - verdens største passasjerfly. I 2013 introduserte Singapore Airlines en ny serie av kabine-produkter, og satte en ny standard for flyreiser i premium klassen. I 2017 oppgraderte Singaporer Airlines sine A380, og lanserte "hotellrom" i luften i First Class og dobbeltseng i Business Class. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien - denne gangen med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York med en helt ny flytype; A350-900 ULR. Helt i tråd med selskapets mål om å være det ledende selskapet innen luftfart.