Flytrafikken er i gang igjen

Tekniske problemer løst.

De tekniske problemene som førte til full stans i flytrafikken i morgentimene er nå løst. Trafikken går etter hvert som normalt, men det vil bli noen følgeforsinkelser utover dagen.

Avinor tildeler kontrakt for tårntjenester til selskapet Saerco14.2.2019 12:01:29Pressemelding

Avinors styre har besluttet å tildele en 5-årskontrakt for tårntjenester på Ålesund- og Kristiansand lufthavn til det spanske selskapet Saerco. Fire tilbydere deltok i konkurransen, hvor kvalitet og pris begge var vektlagt med 50 prosent. Saerco vant med høyest score på kvalitet og lavest pris. Det innebærer en forventet årlig innsparing for Avinor på ca. 15 millioner kroner, eller omlag 37 prosent.