Flott start på Air France sin nye direkterute til Paris

Air France sin direkterute til Charles de Gaulles startet i dag. I strålende solskinn ble flyet, en Airbus A319, ønsket velkommen med vannbro laget av to av flyplassens brannbiler som sendte vannstråler fra hver sin side over flyet.

Paul Terstegge klippet silkesnoren og erklærte direkteruten mellom Bergen og Paris for åpnet.

Passasjerene som skulle reise til Paris i dag ble traktert med kake og bobler i glassene. Air Frances Paul Terstegge klippet snor og erklærte ruten for åpnet. Han sa også at han vært svært glad for mulighetene for næringslivet og kulturlivet i regionen, i tillegg til at Vestlendingene nå få enda bedre forbindelser til kjærlighetens by.

Aslak Sverdrup, lufthavndirektør på Bergen lufthavn Flesland var vertskap for arrangementet. Han bød på kake formet som Eiffeltårnet. –Paris er en kjent og populær destinasjon hos Vestlendingene, og fra Charles de Gaulles kan man reise videre ut i verden gjennom Air France og KLM’s verdensomspennende rutenettverk. Relevante direkteruter er avgjørende også for innkommende turisme til vår region. Mange kommer for å se fjordene og reise videre fra Bergen til andre deler av landet. Vi har stor tro på satsingen til Air France, og vil gjøre alt vi kan for å bidra til at ruten blir en suksess!

Daglige flyvninger mellom Bergen og Paris:

AF1253: avreise fra Bergen kl 17:40. Ankomst Paris-Charles de Gaulle 20:00 (man, ons, tors, fre, søn)

AF1253: avreise fra Bergen kl 17:50. Ankomst Paris-Charles de Gaulle 20:10 (tirs, lør)

AF1252: avreise fra Paris-Charles de Gaulle kl.14:40. Ankomst i Bergen 16:55 (man, ons, tors, fre, søn)

AF1252: avreise fra Paris-Charles de Gaulle kl.14:50. Ankomst i Bergen 17:05 (tirs, lør)

Ytterligere økt kapasitet til Paris med JOON

Ruten vil fortsette utover vinteren, og vil bli operert av det nye datterselskapet JOON. Daglig rutetilbud mellom Bergen lufthavn og Charles de Gaulle fra 28.oktober:

AF1253 Avgang Bergen (BGO) 17:40 – Ankomst Paris (CDG) 20:00.

AF1252 Avgang Paris (CDG) 14:40 – Ankomst Bergen (BGO) 16:55.

www.airfranceklm.com