Flere nordmenn reiser sydover i høstferien

Tall fra TUI viser at reiselysten er på topp i årets høstferie. En rekordvarm norsk sommer har gitt mersmak og TUI har solgt 30% flere reiser til sydlige strøk enn på samme tid i fjor.

TUI Norge - TUI Family Life Aegean Park - Rhodos

-       Det er alltid høy etterspørsel hos oss i skolens ferier, men en så stor vekst i antall solgte reiser i årets høstferie kom faktisk litt overraskende på. Den gode sommeren her hjemme har kanskje gitt mersmak, og flere vil sikre seg en god og varm familieferie, sier Usman Jasrae, Head Of Digital Sales & Marketing i TUI Norge.

Hytta eller utlandet

Statistikk fra Virkes Reisepuls-undersøkelse viser at 34 % av befolkningen planlegger å ta fri i høstferien, mer enn halvparten av disse velger å bruke den tiden i utlandet. Undersøkelsen viser også at hyttetur naturlig nok er veldig populært om høsten, og tid med familie og venner er det vi setter høyest når vi først har fri.

Fortsatt Tyrkia-vekst

Nordmenn flest velger soltrygge europeiske reisemål i høstferien, og 80% av de som reiser utenlands med TUI er barnefamilier. Kreta, Rhodos og Mallorca er toppvalg for de aller fleste, men Tyrkia er fortsatt den destinasjonen med størst vekst i sommer og også i høstferien.

Hit reiser nordmenn i høstferien:

1. Kreta
  2. Rhodos
  3. Mallorca
  4. Kypros
  5. Tyrkia

Mest populære hotell i høstferien:

1. TUI Family Life Alcudia Pins (Mallorca)
  2. Blue Star Club Dem & Spa Resort (Tyrkia)
  3. TUI Family Life Aegean Park (Rhodos)
  4. Blue Star Sun Beach (Rhodos)
  5. TUI Family Life Pascha Bay (Tyrkia)

TUI Norge - Blue Star Club Dem - Tyrkia
TUI Norge - Family Life Alcudia Pins_Mallorca
TUI Norge - TUI Family Life Alcudia Pins_Mallorca
TUI Norge - TUI Family Life Pascha Bay - Tyrkia
TUI Norge -TUI  Family Life Pascha Bay - Tyrkia
TUI Norge -TUI Family Life Pascha Bay - Tyrkia
TUI Norge - TUI Family Life Aegean Park - Rhodos

TUI foreslår reorganisering av sine Nordiske kortdistanseflyvninger10.9.2018 13:30Pressemelding

Luftfartsindustrien har vært i stor endring de siste årene og Nordiske reisende krever flere valgmuligheter og mer fleksibilitet enn noen gang. TUI vil møte disse endringene til det beste for sine kunder og foreslår derfor å endre tre av sine flyvninger fra TUI fly til eksterne samarbeidspartnere, Norwegian og Jettime. Basene som eventuelt påvirkes av de foreslåtte endringene er Malmö, Helsinki og Oslo. TUI er i dialog med fagforeningene i Norden.