Fjordkraft leverandør til Tradebroker

Fra 1. januar 2017 har Tradebroker, Norges ledende innkjøpsorganisasjon for større bedrifter, valgt Fjordkraft som en av to kraftleverandører.

– Vi er glade for komme inn som ny leverandør etter at Tradebroker fra 2017 har valgt å ta inn Fjordkraft i tillegg til LOS Energy, som tidligere hadde denne avtalen alene, sier kommunikasjonsdirektør Jeanne Tjomsland i Fjordkraft.

Medlemsbedriftene i Tradebroker som bruker avtalen, representerer i dag et volum på cirka 750 GWh årlig. Avtalen gjelder i tre år, og Fjordkraft ser frem til å innlede et langt og godt samarbeid med medlemsbedriftene, sier Tjomsland.

Fjordkraft vil tilby Tradebrokers kunder tilgang til kompetansen fra et ledende krafthandelsmiljø.

Daglig leder i Tradebroker, Terje Fagervik, er glad for å kunne tilby sine medlemmer muligheten til å velge blant to strømleverandører, og dermed sikre at alle medlemmenes interesser blir vel ivaretatt.

– Rundt halvparten av våre 52 medlemmer i innkjøpssamarbeidet er inne på vår strømavtale i dag. Forbruksprofilen på de deltakende bedriftene varierer mellom 10 og 300 GWh i året. Medlemslisten består av store konsern, som samlet representerer cirka 2000 brukersteder og 120 000 ansatte, sier Terje Fagervik, daglig leder i Tradebroker.

– Utover gode betingelser, oppnår medlemmene våre betydelige besparelser i form av reduserte prosesskostnader og frigjorte ressurser. Tradebroker har som forretningsidé å tilby konkurransedyktige avtaler overfor sine medlemmer, og strøm er et av områdene vi vet våre medlemsbedrifter er opptatt av å redusere kostnadene på, sier Fagervik, som nå vil markedsføre den nye avtalen inn mot sine medlemsbedrifter.

Fjordkraft er strømleverandør til privatkunder og bedrifter over hele Norge. 1,25 millioner mennesker har Fjordkraft i stikkontakten. Fra april 2017 er Fjordkraft både strømleverandør og mobilleverandør. Fjordkrafts virksomhet er innkjøp og videresalg av strøm og mobiltelefoni.

Fjordkrafts har 210 fast ansatte og hovedkontoret er i Bergen. Selskapet har også kontorer i Sandefjord, Trondheim, Oslo og Stavanger. I 2016 omsatte Fjordkraft-konsernet for 4,8 milliarder kroner. Fjordkraft eies av BKK AS, Skagerak Energi AS og Statkraft AS.