Fjordkraft har passert 65.000 mobilkunder

Fjordkraft Holding ASA fortsetter veksten, både i strøm- og mobilmarkedet.

Fjordkraft fortsetter veksten i fjerde kvartal.

I fjerde kvartal 2018 vokste Fjordkraft-konsernet med 8.687 strømleveranser i segmentene Consumer og Business. Den organiske veksten var 2.108 strømleveranser. Ved utgangen av fjerde kvartal 2018 var antall strømleveranser i segmentene Consumer og Business på 604.973.

Som følge av Statnetts Elhub-prosjekt, hvor alle målerdata skal samles i ett system, er det ikke anledning til å implementere nye Alliansepartnere innen virksomhetsområdet Extended Alliance før 1. mai 2019. Ved utgangen av fjerde kvartal 2018 utgjorde Extended Alliance 33.464 strømleveranser, en nedgang på 59 strømleveranser fra forrige kvartal.

Totalt hadde konsernet 638.437 strømleveranser ved utgangen av fjerde kvartal 2018. Dette er en økning på 88.106 strømleveranser sammenlignet med utgangen av fjerde kvartal 2017.

– Vi er godt fornøyd med den organiske veksten i et kvartal med tøff konkurranse. 2018 har vært preget av høye strømpriser og i slike perioder går strøm over fra å være lavinteresse til å bli noe som engasjerer folk. Det gjør det ekstra viktig med en kjent og god merkevare, sier Rolf Barmen, konsernsjef i Fjordkraft.

Antall mobilabonnenter økte med 4.763 i fjerde kvartal 2018, og ved utgangen av kvartalet hadde konsernet 65.981 mobilabonnenter.

– Det er gledelig å se at vi og flere av de andre utfordrerne i mobilmarkedet opplever kundevekst. Vi opplever at vi setter press på de etablerte aktørene og at kundene ser verdien av dette, sier Barmen.

Fjordkraft fortsetter veksten i fjerde kvartal.
Konsernsjef Rolf Barmen forteller at Fjordkraft Mobil nå har over 65.000 abonnenter. Foto: Hanne Solheim.

Fjordkraft er strømleverandør til privatkunder og bedrifter over hele Norge. 1,3 millioner mennesker har Fjordkraft i stikkontakten. Fra april 2017 er Fjordkraft både strømleverandør og mobilleverandør. Fjordkrafts virksomhet er innkjøp og videresalg av strøm og mobiltelefoni.

Fjordkrafts har 220 fast ansatte og hovedkontoret er i Bergen. Selskapet har også kontorer i Sandefjord, Trondheim, Oslo og Stavanger. I 2017 omsatte Fjordkraft-konsernet for 4,4 milliarder kroner. Fjordkraft Holding ASA ble børsnotert 21.mars 2018.