Fjordkraft går tyngre inn i Brann

4.7.2017 08:52 | Fjordkraft

Sørger for at samarbeidet gir kundene gode opplevelser på Stadion.

SIGNERTE: Branns daglige leder Vibeke Johannesen og Ingeborg Morken, divisjonsdirektør Kunde hos Fjordkraft, etter at avtalen var signert.

Fjordkraft er for lengst etablert som en stor og synlig samarbeidspartner for Brann gjennom sin tilstedeværelse på Brann-drakten og eierskapet til Fjordkraft-tribunen på Stadion.

Men Fjordkraft, som nå er både strøm- og mobilleverandør gir seg ikke der: Selskapet forlenger og utvider avtalen, blant annet for å gi kundene større fordeler.

Avtalen ble signert sist uke av Branns daglige leder Vibeke Johannesen og Ingeborg Morken, divisjonsdirektør Kunde i Fjordkraft.

- Den nye avtalen gjør oss enda mer synlige i Bergen, som jo er Fjordkrafts hjemmebane. Den gir oss også mulighet til å tilby kundene våre mer for pengene gjennom familiedager og gode tilbud på utvalgte Brann-kamper. Vi ønsker å bidra til å fylle Stadion og heie Brann frem mot nye topplasseringer, forteller Ingeborg Morken.

Fokus på kundefordeler

Hun gleder seg over Branns fremgang de to siste årene og opplever klubben som attraktiv:

- Vi er imponert over utviklingen Brann har vist etter nedrykket og gleder oss over ny medaljekamp og spill i Europa. Brann er i tillegg den eliteserieklubben med flest TV-kamper på åpne kanaler, noe som gjør klubben til en veldig attraktiv samarbeidspartner, fortsetter hun.

Kommersiell leder i Brann, Camilla Schutz, synes det er svært gledelig at Fjordkraft fortsatt skal være synlig på Brann-drakten og på Stadion, og liker godt at kundene deres skal få nyte godt av samarbeidet.

- Fjordkraft seiler i medvind, akkurat som Brann. De er en offensiv samarbeidspartner som jobber strategisk for å utnytte samarbeidet til kundenes fordel, noe som kommer både oss og Fjordkraft til gode, fortsetter Camilla Schutz.

Håper på ny tribune

Det jobbes med utbyggingsplaner på Stadion, og en ny tribune på hele den søndre langsiden vil være et stort og positivt løft både for Brann og Fjordkraft.

- Vi følger arbeidet med en ny Fjordkraft-tribune med spenning, og har stor tro på løsningen som Brann jobber med, påpeker Ingeborg Morken.

Avtalen som ble signert forrige uke strekker seg ut 2020.

Fjordkraft er strømleverandør til privatkunder og bedrifter over hele Norge. Mer en 1 million mennesker har Fjordkraft i stikkontakten der de bor. Fra april 2017 er Fjordkraft både strømleverandør og mobilleverandør. Fjordkrafts virksomhet er innkjøp og videresalg av strøm og mobiltelefoni.

Fjordkrafts har 190 fast ansatte og hovedkontoret er i Bergen. Selskapet har også kontorerer i Sandefjord, Trondheim, Oslo og Stavanger. I 2015 omsatte Fjordkraft-konsernet for 3,8 milliarder kroner. Fjordkraft eies av BKK AS, Skagerak Energi AS og Statkraft AS.