Fjord Line

Fjord Line åpnet verdens største taxfree-butikk

Torsdag 1. februar ble MS Oslofjords nye taxfree-butikk offisielt åpnet. 1.800 kvadratmeter med shopping gjør butikken, så vidt rederiet har klart å bringe på det rene, til verdens største på en dagferge.
Konsernsjef Rickard Ternblom i Fjord Line. Foto: Fjord Line

Rundt 800 gjester valgte torsdag morgen sjøveien til Sverige fra Sandefjord for å oppleve den flunkende nye butikken. I løpet av 11 dager hektiske dager i midten av januar ble taxfree-butikken totalforandret og oppgradert med 600 nye kvadratmeter.

Fokus på mat

Butikken går nå over to dekk og rommer blant annet et nytt matmarked med stort utvalg i frysevarer, kjølevarer og delikatesser og en café med sjøutsikt. Den rekordstore butikken byr også på produkter i varekategoriene klær & tilbehør, leker hjem & fritid, godteri, vin & brennevin, parfyme & kosmetikk, øl og tobakk.

- Denne butikken har vi bygget med bakgrunn i gjestenes egne ønsker. Det er hovedgrunnen til at vi har økt sortimentet på mat betraktelig. Våre kunder og markedet for øvrig har etterspurt akkurat det, sier konsernsjef Rickard Ternblom i Fjord Line.

Skjerper konkurransen

Siden sommeren 2014 har Fjord Line seilt skulder ved skulder med Color Line på den populære ruten mellom Sandefjord og svenske Strømstad. Den nye og forbedrede shoppingopplevelsen på MS Oslofjord er viktig for Fjord Line, ikke minst fordi man mener å ha skreddersydd konseptet til markedets behov og ønsker.

- Vi lever godt med konkurransen på ruten. Det er det som driver oss. Vi skal være best, sa konsernsjef Rickard Ternblom da butikken ble offisielt åpnet på 08.30-seilingen fra Sandefjord til Strømstad torsdag morgen.

Konsernsjef Rickard Ternblom i Fjord Line. Foto: Fjord Line
Last ned bilde
Det var folksomt da Fjord Line offisielt åpnet sin nye taxfreebutikk på MS Oslofjord torsdag. Foto: Fjord Line
Last ned bilde
MS Oslofjord seiler daglig mellom Sandefjord i Vestfold og Strømstad i Vest-Sverige. Foto: Fjord Line

Om Fjord Line

Fjord Line
Torvet 6
4379 Egersund

+47 815 33 500http://www.fjordline.com

Fakta om Fjord Line:

Fjord Line er et moderne rederi som tilbyr trygg og behagelig sjøtransport mellom Norge, Danmark og Sverige. Rederiet er i kraftig vekst som følge av nye skip og et utvidet tilbud til passasjerer og godstransportører.

I tillegg til passasjertrafikk har Fjord Line god kapasitet på frakt av alle typer nyttekjøretøy og gods, som håndteres av rederiets cargoavdelinger i Norge og Danmark.

Fjord Line ble startet i 1993 og har i dag om lag 750 ansatte. Av dem arbeider 300 i landorganisasjonene i Bergen, Stavanger, Egersund, Langesund, Kristiansand, Sandefjord, Strömstad og Hirtshals, mens 450 er sjøansatte på helårsbasis. Bemanningen øker med om lag 150 medarbeidere i sommerhalvåret.

Den første av Fjord Lines to nye cruiseferger, MS Stavangerfjord, ble satt i drift i juli 2013. Søsterskipet MS Bergensfjord hadde sin første seiling i mars 2014. Med daglige avganger året rundt trafikkerer skipene linjene mellom Bergen, Stavanger og Hirtshals og mellom Hirtshals og Langesund.

En ny linje mellom Sandefjord og Strömstad ble åpnet 20. juni 2014. På denne strekningen gjør en modernisert MS Oslofjord to rundturer hver dag hele året.

I sommerhalvåret går også den hurtiggående katamaranen HSC Fjord Cat på ekspresslinje mellom Kristiansand og Hirtshals.

Følg pressemeldinger fra Fjord Line

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjord Line på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fjord Line