Fjernet boksplast - vant miljøpris
Ringnes lanserte den nye emballasjeløsningen «Snap Pack» på alle Carlsbergboksene i september, og sammen med Carlsberg i Storbritannia var Ringnes først i verden til å ta i bruk limteknologien som holder boksene sammen uten bruk av plast. Siden lanseringen har den smarte forpakningen fått massiv oppmerksomhet verden over, og nå, bare to måneder etter lansering, mottok bryggeriselskapet den prestisjetunge miljøprisen på World Beverage Innovation Awards for beste miljøinitiativ.
- Denne prisen gleder oss veldig. Vi er utrolig stolte av denne emballasjeløsningen. Vi fjerner unødvendig plast uten at det forringer brukeroppleverlsen. Mer miljøvennlig kan det ikke bli. Dette er et godt eksempel på at det meste er mulig å få til på en bærekraftig, effektiv og god måte dersom man våger å tenke litt alternativt, sier administrerende direktør Anders Røed i Ringnes.
Istedenfor å bruke plastemballasje er boksene limt sammen med nedbrytbart lim som hverken er farlig for mennesker, dyr eller planter, og bare i Norge alene sparer den nye six-packen miljøet for 17 tonn plast i året.
- Planen er å ta i bruk denne løsningen på alle våre bokser. Det vil i så fall gi Ringnes en årlig plastbesparelese på hele 170 tonn, avslutter Røed entusiastisk.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes er Norges ledende merkevareselskap innen drikkevarer. Selskapet har 1000 medarbeidere som hver dag jobber for å kunne tilby norske forbrukere de beste drikkealternativene til alle anledninger.
Det har gitt forbrukerne et utvalg øl av beste kvalitet, velsmakende mineralvann fra Farris, tørsteslukkende kildevann fra Imsdal.
Ringnes har også ledet an for å redusere sukkerinnholdet i det norske brusmarkedet gjennom å satse på sukkerfrie alternativer, deriblant Pepsi Max, som har blitt Norges største brusmerke. I dag er 80% av alle alkoholfrie produkter Ringnes produserer sukkerfri.
Ringnes eies av Carlsberg Group,
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom