First Aid Kit slipper fantastiske «Fireworks»

Duoens fjerde studioalbum "Ruins" slippes 19. januar og kan forhåndsbestilles fra i dag.

I dag slipper First Aid Kit «Fireworks» fra sitt kommende album Ruins.

«We’re so excited to finally share ‘Fireworks’. It’s a track that we put a lot of emotions into. We love the arrangement we created for it with our producer Tucker Martine, borrowing from classic 50’s ballads and mixing it with Twin Peaks-guitars and synths. It’s a song about the ideals you set for yourself in life and how they can break you down, leaving you all alone at the end.” sier jentene selv om låta.

First Aid Kits fjerde studioalbum slippes 19. januar på Columbia Records. Albumet er produsert av Tucker Martine (My Morning Jacket, Laura Veirs) og er spilt inn i Portland, Oregon. På albumet har duoen samarbeidet med fantastiske musikere: REMs Peter Buck, Wilcos Glenn Kotche og Midlakes McKenzie Smith. Ruinser er nå tilgjengelig for forhåndsbestilling og inkluderer singelen «It’s a Shame» samt «Postcard og «Fireworks».

Ruins er oppfølgeren til det kritikerroste albumet Stay Gold som høstet flere «Best of 2014»-titler i året det ble utgitt. Tidligere i år ga duoen også ut singelen «You Are The Problem Here» på den internasjonale kvinnedagen. En kraftfull, lidenskapelig og sint låt som konfronterer voldtekskulturen hvor deler av overskuddet gikk til Women for Women International.

First Aid Kit spiller i Oslo Spektrum tirsdag 13. mars 2018.

Ruins Tracklist:

1. Rebek Heart
  2. It’s a Shame
  3. Fireworks
  4. Postcard
  5. To Live a Life
  6. My Wild Sweet Love
  7. Distant Star
  8. Ruins
  9. Hem of Her Dress
  10. Nothing Has to Be True

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.

Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway