Fire tilbydere er kvalifisert for E39-konkurranse

Fire tilbydere er kvalifisert for å konkurrere om entreprisen på E39 fra Mandal øst til Mandal by.

Disse fire er:

• AF Gruppen Norge AS, med Norconsult som underleverandør.
  • Betonmasthæhre Anlegg AS med Rambøll Norge AS, Sweco Norge AS, Traftec AS og TT Anlegg AS som underleverandører.
  • Joint venture bestående av Itinera SPA og FCC Construcciónes S.A. med Aecom Inosca S.L.U. og Aecom Ltd som underleverandører.
  • Veidekke Entreprenør AS med Veidekke ASA og Cowi som underleverandør.

Risa AS, med en rekke underleverandører, søkte om å bli kvalifisert, men tilfredsstilte ikke alle skal-kravene Nye veier stiller til selskaper som skal konkurrere om entreprisekontrakter.

Strekningen Mandal øst – Mandal by består av seks km firefelts motorvei (E39), samt syv km. tofelts adkomstvei til Mandal by. Veien er planlagt ferdig første halvår 2022.

Utbyggingssjef Harald Solvik - tlf. 977 84 919

Nye Veier er heleid AS under Samferdselsdepartementet og har hovedkontor i Kristiansand. Oppstartporteføljen består av åtte veistrekninger med en investeringsramme på ca. 150 mrd. kroner. Nye Veier er en slank og effektiv byggherreorganisasjon som skal bygge 534 km riksvei, hovedsakelig fire–felt motorvei i de fire utbyggingsområdene E6 Trøndelag, E6 Mjøsregionen, E18 Sør-Østlandet og E39 Sør-Vestlandet.