Fire nye Beck-filmer med Kristofer Hivju og Pia Tjelta får premiere på C More og TV 2 Sumo

Kristofer Hivju har hovedrolle som Steinar Hovland i fire nye Beck-filmer som får premiere på C More i 2018. Her blir vi også bedre kjent med Steinars kone som spilles Pia Tjelta. Den filmen får premiere 1. nyttårsdag.

Kristofer Hivju som Steinar Hovland i "Beck - Ditt eget blod".

Det er nå 20 år siden første Beck-film ble laget, og jubileum for Peter Haber som hele veien har hatt tittelrollen som Martin Beck. Kristofer Hivju har nå medvirket i sju Beck-filmer, etter at han entret rollen som Steinar – Martin Becks kompanjong i begynnelsen av 2015 når Mikael Perbrandts rollefigur Gunvald ble drept. I de nye filmene ser vi Pia Tjelta i rollen som Steinar Hovlands kone, Heidi Hovland.

I ”Beck – Ditt eget blod” møter vi en Martin Beck som må tenke grundig over om en rolig pensjonisttilværelse egentlig er noe for ham, mens Steinar Hovland stadig får en viktigere og mer sentral posisjon. Konkurranse, familieutfordringer og sjalusi ryster avdelingen både på det profesjonelle og private planet, og utsetter det ellers så sammensveisede Beck-teamet for store utfordringer – samtidig som de skal løse kompliserte forbrytelser.

Beck-filmene kan etter 20 år og totalt 38 filmer kalle seg det største innen svensk filmhistorien. Beck-filmene har hatt stor suksess i hele Skandinavia, i tillegg til Tyskland og på BBC4 i England. I Sverige har filmene i anledning 20 års-jubileet fått sin egen nettside med historiske fakta www.beckfaktan.se.

Mikael Syrén, Josefin Johansson, Stefan Thunberg og Antonia Pyk står for manus. Mårten Klingberg har regissert filmene ”Beck – Ditt eget blod” og ”Beck - På tynn is”, mens Jörgen Bergmark står for regien av ”Beck - Uten hensikt” og ”Beck – Djevelens advokat”. Beck-filmene produseres av Filmlance i samarbeid med TV 4, C More, Nordisk Film og ZDF.

Bilder til den første filmen ”Beck – Ditt eget blod” finnes her.

”Beck – Ditt eget blod” får premiere 1. nyttårsdag (1. januar) på C More og TV 2 Sumo.
”Beck – På tynn is” får premiere lørdag 3. februar på C More og TV 2 Sumo.
”Beck – Uten hensikt” får premiere lørdag 3. mars på C More og TV 2 Sumo.
”Beck – Djevelens advokat” får premiere lørdag 7. april på C More og TV 2 Sumo.

For ytterligere informasjon og påsynskopi – ta kontakt med nina.engh@tv2.no.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Pressekontakt for utenlandske serier, Hotel Cæsar, Bloggerne, Premier League og Kjære mamma.

916 05 816nina.engh@tv2.no

Kristofer Hivju som Steinar Hovland i "Beck - Ditt eget blod".