Finsk sykehus blir det første i verden som tar i bruk Ascom Myco smarttelefoner

Kuopio University Hospital (KUH) i Finland er først i verden til å ta i bruk Ascom Myco, en smarttelefon spesialdesignet for helsesektoren. KUH har innført Ascom Myco på neonatalavdelingen.

«Det er selvfølgelig fantastiske nyheter at KUH ble det første sykehuset i verden til å bruke Ascom Myco», sier Ari-Pekka Tenko, direktør for salg og markedsføring hos Ascom Finland. «Det er spesielt gledelig å se Ascom Myco brukt i et så krevende og viktig miljø som neonatalavdelingen.»

KUHs interesse for den unike Ascom Myco smarttelefonen kom av sykehusets innføring av en ny pleiemodell med «familierom». Her blir nyfødte stelt i private familierom, slik at foreldre kan overnatte sammen med barnet. Forskning tyder på at slike miljøer kan forbedre prognosen for nyfødte, og forkorte sykehusoppholdet.

«Den nye modellen lar mødrene bo sammen med barna sine. Mor og barn skilles aldri, heller ikke om en av dem blir syk», sier sykepleier Mila Hilden, prosjektleder på KHUs neonatalavdeling.

Den nye omsorgsmodellen øker responstiden ved alarmer. Med nyfødte spredt rundt på flere private rom, måtte sykepleierne gå lenger for å lese alarmer på en skjerm. «Å løse dette problemet var utfordrende», sier Juhani Kouri, prosjektleder hos KHU. «Vi kunne ikke ha et varslingssystem som hørtes over hele avdelingen fordi nyfødte er spesielt følsomme for lyder. Å forhindre slike forstyrrelser kan gi betydelige fordeler, ettersom det kan bidra til å unngå livslang sykdom for nyfødte. Vi trengte derfor en smartere måte å administrere alarmer og pasientanrop på i den nye omsorgsmodellen.»

Løsningen ble Ascom Myco smarttelefoner sammen med Ascom Unite Assign (programvare for tildeling av oppgaver til personalet), er nå koblet til sykehusets pasientovervåkingsutstyr og pasientsignalsystem. Dette bidrar til sikrere og mer effektiv pleie for mødre og nyfødte.

«Alle alarmer fra pasientovervåkingen sendes nå til den relevante sykepleierens Ascom Myco smarttelefon», sier Tenko. «Sykepleieren kan se alarmtypen, alarmens prioritet, og hvilken pasient det gjelder. Hvis sykepleieren ikke har mulighet til å svare, blir alarmen videresendt til reservesykepleier. Ascom Myco reduserer risikoen for at varslinger blir ignorert, fordi de ikke automatisk blir sendt til alle sykepleiere, men bare går til de som er ansvarlig for et bestemt barn.»

ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) er en ledende leverandør av innovative kommunikasjonsløsninger som gir integrerte, intelligente arbeidsprosesser for segmenter som sykehus, eldreomsorg, og andre områder der virksomhetskritisk kommunikasjon er viktig. Ca. 100 000 systemer er installert på verdensbasis. Selskapet tilbyr et bredt utvalg profesjonelle telefoni- og meldingssystemer som skaper verdi for kundene ved å støtte og optimalisere deres virksomhetskritiske prosesser. Løsningene er basert på mobil-, VoWiFi-, IP-DECT-, pasientsignal- og personsøkerteknologi, som integreres på en smart måte i eksisterende virksomhetssystemer. Ascom Wireless Solutions ble etablert i 1955 og har hovedkontor i Göteborg. Selskapet har datterselskaper i 13 land, og 1200 ansatte over hele verden. Det er en del av Ascom Group, som er børsnotert i Sveits (ASCN:SIX).

For mer informasjon, besøk www.ascom.com/ws eller kontakt:
Ascom Finland
Ari-Pekka Tenko
Director Sales & Marketing
E-post: ari-pekka.tenko@ascom.com
For mer informasjon om KUH:
Mila Hilden
mila.hilden@kuh.fi
Juhani Kouri
juhani.kouri@kuh.fi

Schlumberger Announces Second-Quarter 2018 Results20.7.2018 11:00Pressemelding

Schlumberger Limited (NYSE: SLB) today reported results for the second quarter of 2018. (Stated in millions, except per share amounts) Three Months Ended Change Jun. 30, 2018 Mar. 31, 2018 Jun. 30, 2017 Sequential Year-on-year Revenue $8,303 $7,829 $7,462 6% 11% Pretax operating income $1,094 $974 $950 12% 15% Pretax operating margin 13.2% 12.4% 12.7% 75 bps 45 bps Net income - GAAP basis $430 $525 $(74) -18% n/m Net income, excluding charges & credits* $594 $525 $488 13% 22% Diluted EPS - GAAP basis $0.31 $0.38 $(0.05) -18% n/m Diluted EPS, excluding charges & credits* $0.43 $0.38 $0.35 13% 23% *These are non-GAAP financial measures. See section below entitled "Charges & Credits" for details. n/m = not meaningful Schlumberger Chairman and CEO Paal Kibsgaard commented, “The second quarter was both busy and exciting for Schlumberger as we completed a number of major milestones in preparation for the broad-based global activity upturn that is now emerging. We delivered solid top-line gro