Finnairs direkterute mellom Bergen og Helsinki åpnet

Widerøes kommersielle direktør Christian Schaug ,Finnairs skandinaviske sjef Robert Lönnblad og Avinors lufthavndirektør Aslak Sverdrup bød passasjerene på kake i dag.

Med denne nye ruten blir Finnairs solide nettverk til Asia fra Helsinki enda mer tilgjengelig for Vestlendingen. De spektakulære fjordene på Vestlandet blir samtidig enda mer tilgjengelige for asiatiske turister.

-Næringslivet i regionen er opptatt av gode løsninger for forretningsreiser østover. Fra Flesland har vi allerede gode forbindelser mot Asia, blant annet via Oslo og Amsterdam. Men gode direkteruter svarer til regionens behov og gir et enda bedre tilbud. Helsinki er også en spennende by, og er i seg selv verdt et besøk, sa Aslak Sverdrup.

I høst annonserte Finnair at de i samarbeid med Widerøe åpner nye ruter fra Helsinki til Bergen og Tromsø. Nå utvider flyselskapene samarbeidet ytterligere, og gjennom en ny samarbeids-avtale får reisende enda bedre forbindelser både til og fra Norge.

– Vi er veldig glade for å utvide samarbeidet vårt med Widerøe. For oss betyr det at vi kan knytte enda flere norske destinasjoner til nettverket vårt. Dette er ikke minst gode nyheter for norske reisende som nå får både flere og bedre forbindelser til våre 19 destinasjoner i Asia, våre syv i Nord-Amerika og over hundre destinasjoner i Europa, sier Robert Lönnblad, sjef i Finnair Skandinavia.

Ruten vil bli operert med Widerøes nye Embraer 190-E2. Dette er en ny generasjon fly; første i verden av sitt slag. Passasjerene kan se frem til å fly med økt komfort i en romsligere kabin, som også har vunnet priser for sitt design. Denne nye flytypen har også betydelig lavere utslipp og lavere støynivå enn dagens fly i samme kategori.

Ruten vil ha daglige avganger fra Bergen. Finnair vil også opprettholde sitt eksisterende program med flyvninger fra Bergen via Stockholm til Helsinki.

Billetter er tilgjengelige på Finnair.com