FINN lanserer splitter ny eiendomstjeneste for nybygg

Nå kan boligkjøpere få info om prosjekterte boliger på FINN før salgsstart.

KOMMER FOR SALG: Mandag 24. juni lanseres en splitter ny tjeneste for nybygg på FINN eiendom.

98 prosent av alle boliger som selges i Norge i dag legges ut på FINN eiendom. For FINN er det derfor ekstra viktig å lage en foretrukket og brukervennlig tjeneste - både for boligkjøper og boligselger.

Derfor lanserer markedsplassen nå en splitter ny tjeneste for nybygg.

- Det bygges stadig flere boliger i Norge. Disse prosjektene har ofte et eget behov for informasjon i annonsene. I samarbeid med noen av kundene våre (både utbyggere og eiendomsmeglere) har vi FINN derfor laget et annonseprodukt hvor prosjekterte boliger nå kan annonseres allerede før salgsstart, sier Jørgen Hellestveit, produktdirektør på FINN eiendom:

Produktet, som lanseres på markedsplassen mandag 24. Juni, har fått navnet “KOMMER FOR SALG”, og vil være i kjent FINN drakt med funksjoner som gjør det lettere å følge med på hvor langt prosjektet er kommet - og hva slags type boliger man kan kjøpe i prosjektet.

- Boligkjøpere som synes prosjektet er spennende vil blant annet kunne lagre det blant sine favoritter på FINN-profilen sin, slik at de lett kan følge med på utviklingen, sier Hellestveit:

- I tillegg vil kjøpere som vil sikre seg all løpende informasjon om prosjektet ha mulighet til å registrere seg med e-post adresse og eventuelt telefon for å være sikre på å bli holdt oppdatert om f.eks. salgsstart.

Gir kjøpere en bedre oversikt over nybygg
KOMMER FOR SALG er bygget opp slik at prosjekter som annonseres vil få oppmerksomhet tidlig. Dette for å sikre at interesserte kjøpere kan følge med fra start til slutt.

På denne måten vil selger/annonsør også i større grad være sikret at aktuelle prosjekt ligger høyt oppe i bevisstheten til boligkjøper når de er klare for å hoppe på boligdrømmen sin.

- For boligkjøpere er det viktig at FINN kan gi en komplett oversikt over boligmarkedet - også når det gjelder nybygg. KOMMER FOR SALG på nybygg vil derfor være et praktisk verktøy for å kunne ta en riktig vurdering og beslutning i forhold til valg av bolig, sier Hellestveit:

- I pilotprosjektet vårt testet vi det nye produktet på et utvalg av kunder, og resultatene ga oss en god indikasjon på at dette produktet er ønsket både av utbyggere og boligkjøpere. Kjøpere av nybygg kan ha en lang horisont på jakt etter drømmeboligen. Det nye produktet gir dem mulighet til å "se" lenger inn i fremtiden.