Finn inspirasjon til ditt boligprosjekt på helgens Boligmesse i Vikingskipet

21.3.2017 07:30 | Compass Fairs

Planlegger du å pusse opp, bygge på, bygge nytt eller bytte bolig? Helgen 24. – 26. mars er det tid for Boligmesse med over 90 utstillere i Vikingskipet på Hamar.

Lørdag kl. 15  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 15 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse

I fjor var det travle dager for utstillerne i Vikingskipet da arrangøren Compass Fairs relanserte Boligmesse på Hamar etter tre års opphold. – I år har vi en enda mer innholdsrik messe og håper enda flere tar turen, sier prosjektleder Toril Hallan, som opplevde fantastiske besøkstall i fjor. Hun lover hedmarkingene mange muligheter til å gjøre kupp, bli inspirert og få eksperthjelp til å se løsninger til egne prosjekter inne og ute, hjemme eller på hytta.

Godt utvalg av møbler og senger
Det blir flere muligheter for de som trenger nye møbler, og man kan vurdere flere stilarter og prisklasser. – Her kan man blant annet se på ulike modeller av sofa, spisebord og skap, prøve ut komfortable hvilestoler og senger, og oppgradere utemøblementet, tipser Hallan.

Bad og rørleggertjenester
Prosjektlederen kan også by på flere produkter og tjenester innen rørleggerfaget, som er godt representert.

– Skal du oppgradere bad eller vaskerom, eller installere sentralstøvsuger, varmepumpe og varmtvannsbereder,  bør du absolutt ta turen innom i løpet av helgen, mener Hallan.
– I tillegg har vi et godt utvalg av flis, baderomsplater og spabad til ute og inne.

Nytt kjøkken, gjenbruke kjøkken eller vinne kjøkken?
Hallan forteller at kjøkken alltid havner på topp fem når det gjelder hva publikum ønsker å finne på messen.

– Vi har godt utvalg av kjøkkenutstillere. Her finnes noe for enhver smak og lommebok, enten man skal fornye kjøkkenet, eller investere i et helt nytt, sier hun.

I årets messekonkurranse har dessuten Lefdal og Elkjøp bidratt med 4 Epoq-kjøkken med hvitevarer fra Samsung verdt opptil 150.000,- per premie.

– På søndag kl. 16.30 trekkes en finalist fra Hamar som kan vinne et av disse kjøkkenpremiene, forteller Hallan. – For å delta, er det bare å registrere seg på PC-ene vi har satt opp, frister hun.

Gjør kupp og få hjelp av eksperter
Har du et vedlikeholds- eller oppgraderingsprosjekt på gang, er det lurt å besøke messen for å gjøre vårens innkjøp, sier hun. Det blir også mulig å få litt motivasjon til å ta fatt på oppgavene.

– Otto Robsahm stiller i Vikingskipet både lørdag og søndag, med foredrag og konkurranser som Handy Girl og Ballongslippet, frister prosjektlederen.

– Kom og bli inspirert, vi har god dekning innen utemiljø, dører ute og inne, vinduer, skyvedører, maling, innglassing, smarthus, rekkverk, badstu, peis, blikkenslager, takfornying, hus- og hytter, gulv, trapp, lyd, maling, solceller, kjøkkenutstyr, garderobe m.m. Her finner man det meste, sier Hallan.

– Og barna kan leke i barneparken mens de voksne får informasjon og inspirasjon, avslutter hun.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no

Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Toril Hallan, mob. 907 73 789/e-post toril@boligmesse.no

Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen

Vinn kjøkken og treff 60 utstillere på helgens Boligmesse i Nordlandshallen27.3.2017 10:40Pressemelding

Skal du skal kjøpe nytt kjøkken, fornye det du har, eller satser du på å vinne et splitter nytt kjøkken? Da er helgens Boligmesse i Nordlandshallen i Bodø et smart sted å dra 31. mars – 2. april. – Vi har 60 utstillere med gode tips, eksperthjelp og tilbud til deg som skal pusse opp, bygge nytt eller bytte bolig, sier prosjektleder Ronny Bjørnsen fra arrangøren Compass Fairs AS.